توطئه عربستان برای سپردن جنوب یمن به القاعده+گزارش

توطئه عربستان برای سپردن جنوب یمن به القاعده+گزارش
سه شنبه 20 بهمن 1394 - 23:17

تعز (العالم)- استان های جنوبی یمن در سایه حمله متجاوزان و حضور گستردۀ تروریست های القاعده در اوضاع بدی به سر می برند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، جنوب یمن در توطئه ای جدید از سوی دشمن سعودی به منظور ادامه دخالت نظامی در یمن به دست القاعده افتاده است.
شهر ابین و بیشتر مناطق یمن و لحج و سایر شهرهای جنوب تحت کنترل القاعده در آمده اند تا ادامه جنگ عربستان علیه یمن توجیه شود و نیروهای بیگانۀ بیشتری به بهانه بازگرداندن ثبات و مشروعیت به این کشور حمله ور شوند.
یک فعال مدنی یمنی در گفت و گو با خبرنگار العالم ضمن محکوم کردن اظهارات خالد بحاح نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن، درباره عدم حضور القاعده در عدن گفت: این گروه تروریستی در بیشتر مناطق جنوبی مانند حضرموت و ابین به صورت کامل حضور دارد و روز گذشته نیز از سیطره خود بر شهر زنجبار و دیگر مناطق جنوبی خبر داده اند.
متجاوزان سعودی بعد از شکست های پیاپی در جبهه های نبرد به دامن زدن به درگیری ها و ایجادی بی ثباتی های امنیتی در جنوب و در شهرهای تعز و الضالع روی آورده اند و در همین حال از ترفندهای رسانه ای برای منحرف کردن اذهان از طرح های خرابکارانه خود بهره می گیرند و این در حالی است که تنفر ملت یمن از آنان افزایش یافته است.
از سوی دیگر مشخص شد گروه موسوم به "جبهه ملی اهالی استان های جنوبی" که ظاهرا مخالف دخالت های خارجی بود، در واقع هیزم به آتش جنگ داخلی می ریزد و چهره های شاخص ملی را که با آن مخالفند ترور می کند تا به منابع حیاتی یمن دست یافته و بقیه طرح های خود را در جهت از بین بردن وحدت ملی اجرا نماید.
یکی از فعالان مدنی در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: حمایت از مشروعیت یک امر خیالی است و چیزی که در جنوب رخ می دهد سپردن این مناطق به القاعده و داعش است و اهالی جنوب هم اکنون متوجه شده اند که در دام افتاده اند و اینک برای آزادسازی اراضی خود به حرکت در آمده اند.

211-202-9

پربیننده ترین خبرها