روسیه: سئول علناً عذرخواهی کند

روسیه: سئول علناً عذرخواهی کند
چهارشنبه 21 بهمن 1394 - 19:08

به دنبال طرح اتهام کره جنوبی علیه روسیه درخصوص فروش تکنولوژی تولید موشک به کره شمالی، وزارت خارجه روسیه از دولت سئول خواست یا اتهامات خود را پس بگیرد و یا اسناد محکمه‌پسند ارائه کند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، "میخائل اولیانوف" رئیس اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزرات خارجه روسیه گفت: اگر مقامات کره جنوبی یا رسانه های این کشور گمان می کنند روسیه تکنولوژی تولید موشک به پیونگ یانگ فروخته است، باید دلایل و اسناد خود را ارائه کنند و از مقامات سئول می خواهم اگر سند و مدرکی ندارند، این ادعاها را تکذیب و عذرخواهی کنند؛ در ضمن بهتر است این عذرخواهی علنی باشد.

به گزارش روسیه الیوم، اولیانوف،  اتهامات مطرح شده از سوی رسانه های کره جنوبی علیه روسیه در خصوص فروش تکنولوژی تولید موشک به کره شمالی را غیر مسئولانه و غیر حرفه ای توصیف؛ و تاکید کرد که رئیس دستگاه اطلاعات کره جنوبی به عنوان منبع این اتهامات، باید مسؤولیت این گونه ارزیابی ها را بپذیرد.

وی با بیان این که روسیه همواره به توافقنامه های بین المللی در خصوص نظارت و کنترل فن آوری موشکی پایبند بوده است، تاکید کرد که رسیدن این نوع فن آوری موشکی به دست مقامات پیونگ یانگ، به مصلحت روسیه نیست.

پیشتر خبرگزاری "یونهاب" کره جنوبی، به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور اعلام کرده بود که کره شمالی به بخشی از فناوری روسی برای تولید موشک دست یافته است، اما مقامات روسیه این اتهام را تکذیب کردند.

7-213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها