کشف کارگاه بمب‌سازی در شرق رمادی +فیلم

چهارشنبه 21 بهمن 1394 - 21:26

(العالم)- فرماندهی نیروهای ارتش عراق از آزادسازی مناطقی در شرق رمادی و بازگشایی جاده اصلی بین مهم ترین شهرهای استان انبار و بغداد خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه العالم، نیروهای ارتش عراق منطقه جویبه در شرق شهر رمادی را نیز پس از درگیری های شدید با تروریست های داعش ، به کنترل خود درآوردند و بمب ها و مواد منفجره کار گذاشته شده توسط تروریست ها در منازل شهروندان را خنثی کردند.

براساس این گزارش نیروهای عراقی توانستند 2500 تن از اهالی رمادی را که تروریست های داعش از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند، آزاد کنند.
حیدر التمیمی فرمانده علمیات ارتش عراق در رمادی در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: واحدهای مختلف نیروهای ارتش عراق در منطقه جویبه مستقر شده اند و کار پاکسازی منطقه الحصیبه را نیز آغاز کرده اند.

وی افزود: تاکنون بیش از 2500 خانواده از ساکنان این مناطق به مناطق امن انتقال داده شده است.
یکی از نیروهای ارتش عراق به خبرنگار العالم گفت: در عملیات پاکسازی منطقه الجویبه، یک کارگاه بمب های دست ساز وابسته به تروریست های داعش به همراه مقادیر زیادی ماده منفجره تی ان تی کشف شد.

سلام الشیخ خبرنگار العالم در عراق گفت: اهالی این مناطق از رها شدن از ظلم و ستم تروریست های داعش خوشحالند.

یکی از زنان نجات یافته در گفت وگو با خبرنگار العالم با اشاره به مشکلات و درد و رنج های اهالی مناطق تحت اشغال تروریست ها، تاکید کرد که خانواده هایی که از چنگال تروریست ها آزاد شده اند بسیار خوشحالند.

وی شمار افرادی را که به مناطق امن منتقل شده اند، بیش از 3 هزار نفر اعلام کرد.
یک شهروند نجات یافته دیگر نیز در گفت و گو با خبرنگار العالم، تصریح کرد که اهالی این مناطق در منازلشان زندانی بودند و شب و روز برای رهایی از دست تروریست ها دعا می کردند.

نیروهای عراقی همچنان به پیشروی در مناطق مختلف و آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست های داعش ادامه می دهند.

پربیننده ترین خبرها