مدیر العالم تأکید کرد:

العالم عربی است؛ العربیه عِبری!

العالم عربی است؛ العربیه عِبری!
شنبه 24 بهمن 1394 - 13:48

مدیر شبکه بین‌المللی العالم تاکید کرد که با شروع تحولات و اعتراض‌های مردمی در شمال آفریقا و غرب آسیا، این شبکه سیاست خارجی جمهوری ‌اسلامی ‌ایران را در قبال انقلاب‌های منطقه در قالب مفهوم بیداری اسلامی منعکس کرد.

دکتر سید احمد سادات، در گفت و گو با روزنامه جام جم، در ‌باره فعالیت این شبکه در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و تببین گفتمان انقلاب اسلامی در سطح بین المللی افزود: همزمان با شروع تحولات و اعتراض های مردمی در شمال آفریقا و غرب آسیا، شبکه العالم از طریق دیپلماسی رسانه‌ای فعال، کوشید سیاست خارجی جمهوری ‌اسلامی ‌ایران را در قبال انقلاب‌های منطقه در قالب مفهوم بیداری اسلامی منعکس کند.

وی خاطرنشان کرد: حضور گسترده در میدان و انتشار اخبار دقیق، واقعی و منصفانه از جنبش‌ها و گروه‌های اسلامی، رعایت عدالت رسانه‌ای و رعایت ضریب خبری متناسب با فعالیت‌های هر یک از گروه‌های اسلامی و... در زمره مهم‌ترین رویکردها و سیاست‌هایی بودکه شبکه ‌العالم در قبال این تحولات اتخاذ کرد.
مدیر شبکه العالم با اشاره به نشست اتحادیه مطبوعات جهان اسلام در اردیبهشت 90 تصریح کرد: در آن نشست جهانی، دکتر حسام‌الدین آشنا، استاد علوم ارتباطات (مشاور کنونی رئیس‌جمهوری) ارزش پرس‌تی‌وی و شبکه العالم را برای ایران بسیار مهم‌تر از سفارتخانه‌های ما در کشورهای دیگر معرفی‌کرد؛ یا در جایی دیگر محمد القاسمی، نویسنده نامدار مغربی در مقاله‌ای با عنوان «شبکه‌های عربی ‌العالم و العربیه عبری؛ رسانه مردم و رسانه صهیونیست‌ها» درخصوص چگونگی این صف‌بندی رسانه‌ای در منطقه نوشت: رسانه‌های دیداری عربی در دو اردوگاه تقسیم شده‌اند؛ اردوگاه رسانه‌ای که به مسائل مردم پرداخته و یاور ستمدیدگان است؛ و دیگری اردوگاهی که انعکاس‌دهنده مطالبات دولت آمریکا و کشورهای اروپایی بوده و درصدد کاهش مقاومت جنبش‌های آزادیبخش در فلسطین، لبنان، عراق و سومالی است.
العالم عربی است؛ العربیه عبری!
مدیر العالم افزود: بارزترین مصداق این تقسیم‌بندی، شبکه‌عربی العالم و شبکه عبری العربیه است. شبکه ایرانی العالم پیوسته با کلمه، تصویر و برنامه‌های مستند درباره حق فلسطینیان خوش درخشیده است. این شبکه هر روز، ضرورت حمایت ملت‌های عرب و مسلمان از مقاومت فلسطین را یادآوری می‌کند و پرچمدار قدس شریف شده و به دور از دوپهلوگویی، حقایق را اطلاع‌رسانی می‌کند.
دکتر سادات تاکید کرد: این شبکه حتی در زمینه اصطلاحات به کار گرفته شده در اخبار و برنامه‌ها از فلسطین دفاع می‌کند. العالم و العربیه در برابر مردم به دو رسانه متفاوت تبدیل شده‌اند؛ رسانه‌ای که صادقانه در امتداد جریان آزادسازی فلسطین و حمایت از خط مقاومت حرکت کرده و دیگری رسانه‌ای منافق‌گونه، جیره‌خوار و بی‌ارزش که برای بی‌بهاکردن مقاومت‌های انجام شده در مسیر آزادی فلسطین تلاش می‌کند.
وی در ادامه به گزارش موسسه مطالعات سیاسی تل‌آویو درباره نقش مهم شبکه ‌العالم نیز اشاره کرد و گفت: براساس تحقیقات این موسسه اسرائیلی، مهم‌ترین رسانه، شبکه العالم است که به ارائه و انعکاس دیدگاه‌های مخالفان در کشورهای عربی منطقه می‌پردازد. عملکرد این شبکه در پرداختن به مسائل و بحران‌های منطقه و انعکاس صدای مردم آن، اسرائیل را نگران و خشمگین کرده است، زیرا این شبکه نحوه برخورد مخاطبان خود را با حکومت‌های مستبد عربی القا می‌کند.
مدیرشبکه العالم بیان کرد: وقتی امام (ره) بحث صدورانقلاب را مطرح کردند، بسیاری از تحلیلگران آن را آرزویی دور از دسترس پنداشتند، اما حوادث بعدی نشان از ژرف‌نگری آن مرد الهی داشت.
سادات افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از تحولات جهانی متأثر از این انقلاب بوده است. از شروع انتفاضه در فلسطین، جابه‌جایی بُعد دینی و آرمانی با ابعاد قومی و ملی‌گرایی تا تأسیس گروه‌های مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان، همگی به طور مستقیم یا غیرمستقیم متأثر از انقلاب‌اسلامی بوده‌اند. در این میان نقش صدا و سیما و رسانه‌های برون‌مرزی آن در ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش‌های آن بی‌رقیب می‌نماید.

9

پربیننده ترین خبرها