عضو پارلمان سوریه: عربستان ارتش ندارد

عضو پارلمان سوریه: عربستان ارتش ندارد
شنبه 24 بهمن 1394 - 23:01

العالم ـ عضو پارلمان سوریه تاکید کرد که عربستان ارتش منظم ندارد، بلکه مزدورانی برای جنگ در سوریه در کنار ترک‌ها جمع آوری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عمر اوسی" نماینده پارلمان سوریه و عضو ارشد هیات مذاکره کننده دولت سوریه در ژنو احتمال داد که ترکیه پس از دریافت چراغ سبز از سوی پیمان ناتو، به حملات زمینی علیه مناطق تحت سیطره کردها در شمال سوریه که هم مرز با ترکیه هستند، اقدام کند.

وی در گفتگوی اختصاصی با "روسیا الیوم" تاکید کرد که عربستان با اعزام نیرو به سوریه، به ارتش ترکیه کمک خواهد کرد؛ "ممکن است این نیروها را از ماداگاسکار و موریتانی و جیبوتی و برخی مزدوران عرب تحت نام ارتش عربستان گردآوری کند".

این نماینده سوری افزود: ایده آنکارا برای ایجاد "منطقه بی طرف" در شمال سوریه، ارتباطی به موضوع آوارگان ندارد.

اوسی خاطرنشان کرد که در صورت دخالت ریاض، یگان های کرد با نیروهای سعودی مقابله خواهند کرد و حزب کارگران کردستان نیز بر فعالیتهای نظامی خود برای شکست نیروهای ترکیه خواهد افزود.

وی درباره تلاشهای مداوم ترکیه برای مداخله نظامی در سوریه و اظهارات مقامات عربستان مبنی بر اعزام نیروهایی برای مبارزه با داعش در سوریه از طریق مرز ترکیه، به هم پیمان دمشق یعنی روسیه که سامانه های "اس300" و "اس400" برای حفظ حریم هوایی سوریه مستقر کرده است، اشاره کرد. 

7 ـ 210

پربیننده ترین خبرها