مقابله با دستهای تروریست پرور قطر و ترکیه در تونس+فیلم

دوشنبه 26 بهمن 1394 - 07:54

تونس (العالم) ـ شماری از انجمن ها در تونس که با قطر و ترکیه مرتبط هستند ، در پوشش فعالیت های خیریه، به حامی مالی تروریست ها در این کشور تبدیل شده اند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از تونس، به دنبال ورود دستگاه قضایی این کشور به فعالیت های شماری از انجمن های خیریه و آشکار شدن روابط و همکاری تعدادی از این جمعیت ها با کشورهای خارجی از جمله ترکیه و قطر در زمینه فعالیت های سیاسی و تروریستی در تونس، موضوع انحلال این انجمن های خیریه روند دیگری پیدا کرده است.

" سامی بن یوسف " رئیس انجمن خیریه تونس به العالم گفت: براساس بخشنامه ها، ما حق داریم با هر کشوری که با تونس دارای روابط دیپلماتیک باشد، تعامل داشته باشیم. اولین بار در سال 2014 و نه سال 2011 از قطر کمک دریافت کردیم. جهت اطلاع اعلام می کنم کمک های چین، بیش از کمک های ترکیه به ما بوده است! همچنین باید اعلام کنم جامعه مدنی امارات از سال 2011 تاکنون بیش از هر گروه دیگری، به ما کمک کرده است.

براساس این گزارش بیش از 18 هزار انجمن خیریه در تونس وجود دارد که بیشتر آنها پس از انقلاب و با دیدگاههای مختلف تأسیس شده اند. براساس یک گزارش دولتی، دراین میان فقط 20 انجمن، قانون انجمن های خیریه را رعایت می کنند و این امر باعث نگرانی دولت تونس درباره دست داشتن شماری از این انجمن ها در حمایت از تروریسم و پولشویی شده است.

الجمعی القاسمی، کارشناس مسائل سیاسی به خبرنگار العالم گفت: براساس تحقیقات امنیتی، شمار قابل توجهی از انجمن های خیریه در واقع پوششی مادی برای تروریست ها بودند. از این رو، دولت در تلاش برای یافتن راهکار قانونی در زمینه متوقف کردن فعالیت این انجمن هاست؛ که شبهاتی درباره حمایت مالی آنها از اقدام ها یا فعالیت های تروریستی تکفیری وجود دارد.

در شرایط بحرانی کنونی تونس، خشکاندن منابع مالی تروریسم، بدون محدود کردن آزادی های شهروندان چالشی جدی بر سر راه دولت الحبیب الصید است.

216-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها