ولید المعلم : تعیین سرنوشت فقط حق ملت سوریه است

ولید المعلم : تعیین سرنوشت فقط حق ملت سوریه است
سه شنبه 27 بهمن 1394 - 18:16

العالم - وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد که سرنوشت این کشور فقط باید به دست ملت سوریه تعیین شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " ولید المعلم " امروز(سه شنبه) دردیدار با " استفان دی میستورا" فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد دردمشق افزود: دولت سوریه و هیأت اعزامی اش به مذاکرات ژنو 3 ثابت کردند که برای حل بحران این کشور جدی و صادق هستند.

وی از تلاش دولت برای حمایت از شهروندان و رساندن کمک های لازم به آنها خصوصاً شهروندان ساکن مناطق تحت تصرف گروه های تروریستی خبر داد وبیان کرد: دولت دمشق با توجه به مسئولیت هائی که در قبال ملت سوریه دارد، خود را ملزم به حمایت از آنها و تأمین نیازهایشان می داند و مسئولیت هایش در قبال ملت هیچ ارتباطی با مذاکرات ژنو 3 ندارد.

المعلم بار دیگر بر لزوم پایان یافتن تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا و اتحادیه اروپا ضد سوریه تأکید کرد و گفت: این تحریم ها آلام و مشکلات ملت سوریه را بیشتر کرده است.

وزیرامورخارجه سوریه همچنین باردیگراز پایبندی دولت متبوع خود به مذاکرات سوری – سوری بدون هیچ پیش شرطی خبر داد وافزود: فقط ملت سوریه از حق تعیین سرنوشت کشور خود برخوردار هستند.

دی میستورا هم در این دیداربه بررسی مساله تعویق مذاکرات ژنو 3 و تلاش برای برگزاری دور جدید این مذاکرات در دهۀ سوم ماه میلادی کنونی(فوریه) پرداخت.

وی همچنین درباره مسائل مطروحه در اجلاس گروه بین المللی حمایت از سوریه در شهر مونیخ آلمان، تلاش های کنونی برای اجرای بیانیه های مذاکرات ژنو 1 و 2 و قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل خصوصاً قطعنامه 2254 با المعلم گفت و گو کرد.

دی میستورا گفت:طبق قطعنامه 2254 ؛ حضورمخالفان سوری در مذاکرات باید پررنگ تر و بیشتر باشد.

214-9

پربیننده ترین خبرها