دبیرکل حزب الله لبنان افشا کرد:

توطئه مشترک عربستان و اسرائیل برای بحران آفرینی

توطئه مشترک عربستان و اسرائیل برای بحران آفرینی
سه شنبه 27 بهمن 1394 - 22:45

العالم - دبیرکل حزب الله لبنان با افشای همدستی رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی برای تغییر شرایط منطقه به نفع رژیم اشغالگر قدس، درباره توطئه راه اندازی اختلافات شیعه و سنی و طائفه ای توسط آنها هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، دبیرکل حزب الله لبنان سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت شهدای لبنان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی براساس نتایج مجموعه ای از کنفرانس ها و ارزیابی تحولات منطقه خود را در برابر دو فرصت و دو تهدید می بینند. درچارچوب اولین فرصت آنها شرایط را برای برقراری روابط و ایجاد ائتلاف با کشورهای عرب اهل تسنن مناسب دیده و آن را به سود اسراییل تصور می کنند و در این میان می خواهند از وخامت رویارویی میان کشورهای عرب اهل تسنن و ایران استفاده کنند.

وی گفت: دومین فرصت امکان تغییرو به عبارت روشن تر سرنگونی نظام سوریه است که ضربه هولناکی بر محور مقاومت و ارتش سوریه وارد خواهد کرد و توانایی اش در خصوص مشارکت در رویارویی نظامی با اسراییل مورد شک و تردید قرار می گیرد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: اما تهدید اول ایران و دومی جنبش های مقاومت در فلسطین و لبنان است، اسراییل حزب الله را تهدید نظامی اصلی علیه خود می داند و به همین دلیل از احتمال شعله ور شدن سومین جنگ علیه لبنان پس از جنگ ژوئیه و یورش نظامی اسراییل در سال 1982 به لبنان سخن می گویند.

توطئه اسرائیل وبرخی کشورهای عربی برای درگیری میان شیعه و سنی

وی خاطرنشان کرد : اسراییلی ها و به همراه آنها دولت های عربی به شدت رویکرد درگیری میان اهل تسنن و تشیع را به پیش می برند و تمامی تحولات منطقه را به مثابه درگیری سنی شیعی وانمود می کنند در حالیکه این یک درگیری سیاسی است . آنها در یمن، بحرین، سوریه، عراق و لبنان مسائل طائفه ای را به سود خود به خدمت گرفته اند.

دبیرکل حزب الله لبنان : صهیونیست ها می خواهند از وخامت رویارویی میان کشورهای عرب اهل تسنن و ایران استفاده کنند

وی افزود: آنها ایران و همچنین نظام بشار اسد و حزب الله را به عنوان دشمن نشان می دهند و دشمن واقعی یعنی اسراییل را نادیده گرفته اند. میان ادبیات اسراییل و برخی از رسانه های عربی به ویژه سعودی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس همخوانی وجود دارد. صهیونیست ها تحولات منطقه را یک فرصت طلایی می داند تا خود را به عنوان دوست و هم پیمان و حامی اهل تسنن در جهان عرب و اسلام معرفی کنند، آنها از شرایط سوء استفاده کرده و برخی از روابط محرمانه را علنی کرده اند. ما شاهد آن هستیم که اسراییلی ها در مونیخ با سعودی ها و مقام های سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دست داده و هم آغوش شده اند.

"اسراییلی ها و به همراه آنها دولت های عربی به شدت رویکرد درگیری میان اهل تسنن و تشیع را به پیش می برند و تمامی تحولات منطقه را به مثابه درگیری سنی شیعی وانمود می کنند در حالیکه این یک درگیری سیاسی است"

اعراب جنایت های اسرائیل را فراموش نکنند

نصرالله با اشاره به ادامه جرم و جنایت های رژیم صهیونیستی خطاب به دولت های عربی گفت: آیا شما حاضرید اسراییل را دوست خود بدانید در حالیکه همچنان یک سرزمین سنی را در اشغال خود دارد. آیا سخنان رژیمی که در تاریخ هولناک ترین جنایت ها را علیه اهل تسنن مرتکب شده ، باور می کنید؟ این صهیونیست ها حرم ابراهیمی را مصادره کردند، حرمت مسجد الاقصی را در هم شکستند و تا کنون در برابر نگاه اعراب و مسلمانان دهها هزار تن از فلسطینیان را قتل عام کرده اند. فلسطینیان هر روز مورد ظلم و ستم واقع می شوند، آیا آنها از اهل تسنن نیستند؟ آیا چگونه عاقلی از اهل تسنن می تواند اسراییل را دوست و حامی خود بداند. یعالون و نتانیاهو خود را حامی اهل تسنن معرفی می کنند. علما و مردم موظف هستند تا این تبلیغات گمراه کننده و توطئه آمیز را نپذیرند زیرا در غیر این صورت فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی تا ابد از بین خواهند رفت.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه اسراییل می خواهد سوریه را به عنوان ستون فقرات محور مقاومت در هم بشکند، افزود: اگر این ستون فقرات بشکند محور مقاومت به شدت ضربه خواهد دید. اسراییل به هیچیک از ارزشهای اخلاقی پایبند نیست و فقط منافع خودش را دنبال می کند. اسراییل القاعده ، داعش و النصره را بهتر از نظام بشار اسد می داند زیرا این نظام را برای منافع اسراییل در منطقه خطرناک می دانند و به همین دلیل از ابتدای نبرد از نظر اطلاعاتی و لجستیکی در لبنان و اردن به تروریست های سوریه در پشت پرده یاری می رساند.

دبیرکل حزب الله درمراسم بزرگداشت شهدای لبنان : اسراییل با عربستان و ترکیه در مورد سوریه اتفاق نظر دارد و به همین دلیل هر سه مانع از حل و فصل سیاسی بحران سوریه در مذاکرات می شوند

اسرائیل، ترکیه و عربستان درباره سوریه اتفاق نظر دارند

وی تاکید کرد : اسراییل با عربستان و ترکیه در مورد سوریه اتفاق نظر دارد و به همین دلیل هر سه مانع از حل و فصل سیاسی بحران سوریه در مذاکرات می شوند، برای مذاکرات پیش شرط تعیین می کنند و سطح خواسته های خود را بالا می برند که حتی برای اروپا و آمریکا نیز این موضوع قابل قبول نیست. آنها مشکلی با ادامه جنگ در سوریه ندارند و هر گونه آشتی ملی در سوریه را برای خود خطرناک می دانند و هر سه به ویژه اسراییل با آن مخالفت می کنند.

توطئه ترکیه و عربستان درسوریه شکست خورده است

دبيركل حزب الله لبنان با بیان اینکه توطئه تركيه و عربستان سعودي در سوريه شكست خورده و به بن بست رسيده است خاطرنشان کرد: دشمنان كينه توز سوريه خود را براي به راه انداختن جنگ در منطقه آماده كرده اند؛ ولي براي حل سياسي بحران اين كشور قدم برنمي دارند.

انهدام مخازن گاز حیفا معادل یک بمب اتمی خسارت برجا خواهد گذاشت
سید حسن نصرالله، تنها عامل بازدارنده برای جلوگیری از حمله اسرائیل به لبنان را وجود مقاومت دانست و گفت: حفظ مقاومت و پشتیبانی از آن مانع از حمله اسرائیل به لبنان می شود.
وی افزود: صهیونیستها از این می ترسند که در هرجنگی در آینده مقاومت مخازن گاز حیفا را هدف قرار دهد که این امر به کشته و یا مجروح شدن 800 هزار نفر از اشغالگران منجر خواهد شد. آنان معتقدند که خسارات ناشی از هدف قرار گرفتن مخازن گاز حیفا معادل خسارت برجا مانده از یک بمب اتمی خواهد بود.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: صهیونیستها معتقدند، مقاومت موشکهایی دارد که می تواند هر نقطه از فلسطین اشغالی را هدف قرار دهد و ما می دانیم که اسرائیل نقاط ضعف بسیاری دارد.
وی خاطرنشان کرد: مشغول بودن در مکانهای دیگر توجه ما را از دشمن صهیونیستی منحرف نمی کند، بلکه ما با سلاح و خون خود از مقاومت پاسداری خواهیم کرد.

به هیچ یاغی اجازه اشغال سوریه را نمی دهیم

سید حسن نصرالله افزود: ما به هيچ ياغي و طاغي اجازه نخواهيم داد كه سوريه را تصرف و اشغال كند و به اسرائيل نيز اجازه دستيابي به رؤياهايش را نخواهيم داد. شهداي ما در سوريه همچون شهدايمان درجنگ ژوئيه هستند كه توطئه آمريكا را خنثي كردند.

"دشمنان كينه توز سوريه خود را براي به راه انداختن جنگ در منطقه آماده كرده اند؛ ولي براي حل سياسي بحران اين كشور قدم برنمي دارند."

وی  خاطرنشان کرد، اسرائيل در حمله به سوريه دست دارد، ولي تاكنون شكست خورده، زيرا هدفش براندازي نظام دمشق يا تجزيه سوريه بود كه به آن نرسيد.

وی با بیان اینکه اسرائيل بقای نظام بشار اسد رئيس جمهوري سوريه و برنامه آشتي ملي اين كشور را خطري براي خود مي داند ، افزود : اسرائيل با عربستان سعودي و تركيه ارتباط  دارد و با اين دو كشور درباره براندازي نظام بشار اسد به توافق رسيده است.

وی تاکید کرد که اسرائیل تحولات سوریه را فرصتی مناسب برای سرنگون کردن نظام دمشق به عنوان یکی ازستونهای مقاومت می داند که اگر این ستون شکسته شود، محور مقاومت ضربه سنگینی خواهد خورد.

وی گفت : در اسراییل تقریبا نوعی اجماع وجود دارد مبنی بر اینکه هر گزینه دیگری غیر از ابقای نظام بشار اسد، قابل قبول است زیرا آنها گمان می کنند که این نظام همچنان خطری برای منافع اسراییل در منطقه به شمار می آید. از این رو آنها از همان روز نخست بخشی از جنگ علیه سوریه از لحاظ اطلاعاتی و لجستیکی و تسهیل عبور و مرور از طریق چندین نقطه در لبنان و اردن بودند. اسراییل از پشت پرده برای تمام آنچه که موجب تحریک علیه سوریه می شود، زمینه سازی می کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان یادآور شد: اسراییل از این لحاظ که معتقد است حتی اگر سازش و مصالحه ملی صورت گیرد، نباید اجازه داد راه حلی مطرح شود که به ابقای اسد و نظامش بینجامد، با ترکها و سعودی ها توافق نظر دارد... این مساله از سوی سعودی ها و ترکها و اسراییلی ها قابل قبول نیست از این رو مذاکرات را به بن بست می کشانند، بر سر رفتن هیات ها مانع تراشی می کنند،  پیش شرط تعیین می کنند و مشکلی با تداوم جنگ ندارند و هرگونه مصالحه ملی را بخصوص برای اسرائیل خطر می دانند لذا با آن مخالفت می کنند.

نصرالله تاکید کرد که اسراییلی ها در این نشستهای اخیر این واقعیت را پذیرفتند که نمی توان نظام سوریه را سرنگون کرد از این رو با وقاحت خواستار تقسیم سوریه بر پایه های طائفی و قومی شدند. بر این باورند که اگر سوریه به کشورهای کوچکی تقسیم شود می توان با این کشورهای کوچک به منظور دستیابی به مرحله ائتلاف، به تفاهم رسید. از این رو با هرگونه مصالحه ملی مخالفند و می گویند که بهتر است سوریه تجزیه شود تا اینکه سازشی صورت گیرد که نظام اسد و رییس جمهورش در قدرت باقی بمانند.

"باقی ماندن بشار اسد در قدرت از سوی سعودی ها ، ترکها و اسراییلی ها قابل قبول نیست از این رو مذاکرات را به بن بست می کشانند، بر سر رفتن هیات ها مانع تراشی می کنند، پیش شرط تعیین می کنند و مشکلی با تداوم جنگ ندارند و هرگونه مصالحه ملی را خطر می دانند وبا آن مخالفت می کنند."

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اسراییل تا این لحظه در سوریه شکست خورده است زیرا هدف اسراییل سرنگونی نظام اسد بود که به نتیجه نرسید. همچنین در رساندن سوریه به مرحله تجزیه و تقسیم نیز ناکام ماند. طرح عربستان در سوریه نیز با شکست مواجه شد و فقط ناکامی به بار آورد. ارتش سوریه و نیروهای مردمی و همراهان آنها در طول اراضی سوری در حال مبارزه هستند بدین معنا که تصمیم ملی سوریه مانع تقسیم و تجزیه  گردید.

سيد حسن نصرالله گفت: داعش و جبهه النصره كه شاخه هاي القاعده در سوريه هستند نیزدر تحقق رؤياي تصرف اين كشور و ايجاد نظامي جاهلي ناكام مانده اند.

تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران

دبیرکل حزب الله لبنان دربخشی از سخنان خود  در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره رهبران شهید مقاومت شیخ راغب حرب و عباس موسوی و عماد مغنیه 37 سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران تبریک و تهنیت گفت و برای ایران عزت ، قدرت و پیشرفت را آرزو کرد.

سید حسن نصرالله همچنین یادآور شد : در یازدهمین سالروز شهادت حریری، به رغم خصومت سیاسی با برخی از وارثانش، وظیفه اخلاقی خود می دانیم که بار دیگر تسلیت بگوییم و در این روز ابراز همدردی کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با گرامیداشت پنجمین سالگرد انقلاب بحرین اظهار داشت: این انقلاب علیرغم سرکوب و کشتار ادامه یافت و ثابت کرد که همچنان از عزم اراده و درخشش برخوردار است.

سید حسن نصرالله در مورد یمن گفت: ما در آستانه سپری شدن یک سال از تجاوز آمریکا و عربستان علیه یمن قرار داریم و ارتش و کمیته های مردمی همچنان در رویارویی با قدرتهای تجاوزگر حماسه می آفرینند.

وی به همه یمنی های مقاوم و نستوه درود فرستاده و آنها را نمایانگر مظلومیت انسان و تاریخ دانست.

دبیرکل حزب الله لبنان با گرامیداشت سالروز گرامیداشت فرماندهان شهید، شیخ راغب حرب شیخ مقاومت و عباس موسوی سرور شهدای مقاومت که به همراه همسر و کودکش به شهادت رسید و عماد مغنیه فرمانده مجاهد، تاکید کرد که در این مرحله که به شدت به الهام گرفتن از این فرماندهان نیازداریم.

وی تاکید کرد: ما هر ساله در چنین مناسبتی از شهدا صبر و ایستادگی را الهام می گیریم . شهدا با نام و جان و دستاوردهایشان همواره با ما در میدان جهاد و فکر و آگاهی و تلاش همراه و همگام هستند.

209-9

پربیننده ترین خبرها