اوباما: ترامپ رئیس جمهور نخواهد شد

اوباما: ترامپ رئیس جمهور نخواهد شد
چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 13:15

رئیس جمهور آمریکا گفت که باور دارد دونالد ترامپ (نامزد جمهوریخواهان) که گوی سبقت را از سایر نامزدهای ریاست جمهوری ربوده است، جانشین او در کاخ سفید نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم باراک اوباما سه شنبه شب خاطرنشان کرد: باور دارم که ترامپ رئیس جمهور نخواهد شد زیرا به ملت آمریکا کاملا اعتماد دارم و می دانم که آنها اهمیت پست ریاست جمهوری را درک می کنند.
به گفته وی، ریاست جمهوری شبیه اداره کردن یک برنامه تلویزیونی یا کار تبلیغاتی نیست. این یک کار بسیار مشکل است که با تلاش برای جلب توجه هر روز رسانه ها تفاوت دارد.
اوباما که در اجلاس اقتصادی آسه آن در کالیفرنیا سخن می گفت، خاطرنشان کرد که رئیس جمهور گاهی لازم است تصمیم های سختی بگیرد حتی اگر آن تصمیمات مورد رضایت مردم نباشد زیرا لازمه این کار قدرت همکاری با سران تمام کشورها است.
دونالد ترامپ که یک سرمایه‌دار میلیاردر است هم اکنون در میدان رقابت جمهوری خواهان پیشتاز است و در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر برنده شده و در نظرسنجی ها در ایالت کارولینای جنوبی که روز شنبه رای گیری خواهد شد، پیشتاز است.

اوباما در حمله لفظی خود غیر از ترامپ، سایر نامزدهای جمهوری خواه را که مواضعی شبیه به ترامپ دارند و با لحنی ملایم تر بیان می کنند نیز مخاطب قرار داد.
وی با اشاره به سخنرانی های نامزدهای تندروی جمهوریخواهان علیه مسلمانان و مهاجران گفت: من معتقدم که برخی ناظران خارجی نگران اظهارات ترامپ و سایر نامزدهای جمهور خواه در انتخابات مقدماتی و مناظره ها هستند که توسط ترامپ و سایرین بیان شده است.
رئیس جمهور آمریکا همچنین از مواضع نامزدهای جمهوری خواه در برابر تغییرات آب و هوا انتقاد و خاطرنشان کرد که حتی یک نفر در این حزب معتقد نیست که ما باید با تغییرات جوی مبارزه کنیم و این امر موجب نگرانی جامعه بین الملل می شود.

202 ـ 211-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها