ناکامی انتحاری‌های داعش در ورود به شهر مهم السلمیه

ناکامی انتحاری‌های داعش در ورود به شهر مهم السلمیه
پنج‌شنبه 29 بهمن 1394 - 16:33

درحالیکه نیروهای دولتی سوری تصمیم به پیشروی برای آزادسازی رقه از اشغال داعش گرفته‌اند، عناصر این گروه تلاش می‌کنند با اجرای عملیات تروریستی از طریق انفجار خودروهای بمب گذاری شده یا کمربندهای انفجاری مانع از پیشروی نیروهای سوری شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در چند روز گذشته عناصر تروریست داعش تلاش کرده اند با اجرای عملیات انتحاری در محل استقرار نیروهای دولتی سوریه به ویژه در حومه شرقی سلمیه که ارتش سوریه و نیروهای هم پیمانش عملیات خود برای آزادی الرقه را از حومه غربی آن آغاز کرده اند، مانع از پیشروی نیروهای سوری شوند.

یک منبع میدانی در شهر السلمیه به خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه گفت: گروه تروریستی داعش در برهه اخیر عملیات انتحاری گسترده و قابل ملاحظه خود را آغاز کرده است و شروع این عملیات به دنبال آغاز عملیات ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان آن در حومه شرقی شهر سلمیه بوده است.

منبع یاد شده افزود: گروه داعش عناصر خود را برای اجرای عملیات انتحاری چه ازطریق منفجر کردن خودروهای بمب گذاری شده یا انفجار کمربندهای انفجاری، به مراکز استقرار نیروهای دولتی سوریه می فرستد.

منبع یاد شده همچنین ادامه داد: از آغاز ماه فوریه جاری، بیش از هفت عملیات انتحاری نافرجام اجرا شده است و تروریست ها دراین عملیات سعی داشته اند به داخل شهر سلمیه نفوذ کنند و از کاهش فشار برجبهه شرق -که ارتش سوریه عملیات مشترک خود را با پشتیبانی جنگنده های روسی و سوری در آن اجرا می کند - بکاهند.

این منبع همچنین اعلام کرد؛ در روستای السعن واقع در فاصله حدوداً 45 كيلومتری شمال سلمیه، چند عملیات انتحاری یا با خودروهای بمب گذاری شده و یا با تروریست هایی که کمربند انفجاری بسته بودند، اجرا شده و هر بار نیروهای دولتی سوری، این عملیات را رصد کرده و عملیات تروریست ها را ناکام گذاشته اند.

بنا به اعلام این منبع، روستای "السعن" به علت موقعیت راهبردی خود، نقطه تماس با راه زمینی به سمت حلب به شمار می رود و امتداد آن تا ابتدای صحرای سوریه است.

منبع یاد شده افزود: عناصر داعش به دنبال اجرای عملیات تروریستی با خودروهای بمب گذاری شده و عاملان انتحاری هستند، و این مساله شکستی سنگین برای آنان به شمار می رود و نشان می دهد که آنان از هر گونه موفقیت در محور شهر سلمیه و حومه آن ناکام مانده اند. عناصر تروریست طی چهار سال گذشته تلاش کرده اند وارد این شهر شوند و به طور کل کنترل منطقه میانی را در دست گیرند، اما با شکست سنگین روبرو شده اند.

اهمیت شهر سلمیه از آن جهت است که این شهر نقطه ارتباطی میان الرقه و منطقه میانی "حماه – حمص" در سوریه است.

7- 215

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها