ورود موشک‌های کالیبر روسی به طرطوس

ورود موشک‌های کالیبر روسی به طرطوس
پنج‌شنبه 29 بهمن 1394 - 17:06

یک رزمناو موشک انداز روسی مجهز به موشک‌های پیشرفته بالدار از نوع «کالیبر» چهارشنبه وارد بندر طرطوس سوریه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دریادار الکساندر ویتکو فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد: ناوچه موشک انداز "زلونی دال" برای پیوستن به مجموعه کشتی های جنگی روسیه که در دریای مدیترانه مشغول ماموریت هستند، وارد بندر طرطوس شد.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) به نقل از دریادار ویتکو نوشت: این کشتی دیروز وارد طرطوس شد و ماموریت های محوله را انجام خواهد داد تا بعدا کشتی موشک انداز سیربوخوف جایگزین آن شود.

وی افزود: نیروی دریایی روسیه ساخت سومین کشتی موشک اندار را نیز شروع کرده است. کشتی موشک انداز "زلونی دال" روز شنبه عازم دریای مدیترانه شده بود.

شبکه تلویزیون دولتی روسیه24 با استناد به اظهارات یک مقام امنیتی روسیه در شبه جزیره کریمه (محل استقرار ناوگان دریای سیاه روسیه) پیشتر اعلام کرد: هدف اعزام کشتی روسی اعلام نشده اما با توجه به این که مستقر به موشک های بالدار دورپرواز از نوع کالیبر است، به احتمال زیاد در عملیات ضد تروریستی در سوریه به کار گرفته می شود.

کشتی موشک انداز زلونی دال از سال 2015 وارد نیروی دریایی روسیه شده و از آن زمان تا کنون در دو رزمایش شرکت کرده است.

موشک های بالدار کالیبر که کشتی زلونی دال به آن مجهز است، دارای برد پرواز بیش از 2 هزار کیلومتر است و تا کنون روسیه ده ها فروند از این نوع موشک ها را علیه گروه تروریستی داعش در سوریه بکار گرفته است.

روسیه از دو سال پیش به طور دائم ناوگروهی متشکل از حداقل 4 ناو و ناو پشتیبانی در سواحل سوریه در دریای مدیترانه مستقر کرده است.

برخی رسانه ها از تصمیم روسیه برای اعزام ناو هواپیمابر دریادار کوزنتسوف - تنها ناو هواپیمابر این کشور- به دریای مدیترانه برای پشتیبانی از سوریه در آینده نزدیک خبر داده اند، اما زمان حرکت آن اعلام نشده است.

7- 6

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها