سخنان مهم شیخ نعیم قاسم درباره اوضاع لبنان

سخنان مهم شیخ نعیم قاسم درباره اوضاع لبنان
پنج‌شنبه 29 بهمن 1394 - 22:00

معاون دبیرکل حزب الله لبنان امروز پنجشنبه با اشاره به گروه 14 مارس این کشور گفت که آنها می خواهند لبنان تابع عربستان باشد اما ما می خواهیم لبنان برای لبنانی ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان امروز پنجشنبه در سخنان خود در مراسم یادبود دکتر وفیق محمد باجوق ضمن انتقاد از برگزار نشدن جلسات پارلمان برای تصویب طرح های عمرانی و مربوط با زندگی عادی مردم تاکید کرد: اختلاف در موضوع ریاست جمهوری نباید باعث تعطیلی مجلس و بی اعتنایی به منافع مردم شود.

شیخ نعیم قاسم گفت: تمام مشکل ما با طرف مقابل این است که آنها می خواهند لبنان تابع عربستان باشد و ما می خواهیم لبنان برای لبنانی ها باشد.

وی افزود: این که اوامر از خارج کشور دریافت شود و در خدمت منافع عربستان باشد، مخالف ملی گرایی است. همه می دانند که انتخابات ریاست جمهوری در لبنان با دخالت های عربستان و مخصوصا سعود الفیصل وزیر خارجه وقت با پیچیدگی روبرو شد و سعد حریری (رئیس جریان المستقبل) نیز با آنکه راه حل هایی داشت اما اوامر پادشاهی عربستان مانع او شد.

شیخ نعیم قاسم افزود: وقتی ما به سوریه نرفته بودیم، ما را به دخالت در آن کشور متهم کردند اما خودشان با مواضع سیاسی و کمک های مالی، از داعش و النصره و تکفیری ها حمایت می کردند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ما آشکارا به سوریه رفتیم تا از لبنان دفاع کنیم و این موضوع را اعلام کردیم. آنها دائما مدعی بودند که دخالت ما در سوریه اوضاع لبنان را بدتر می کند اما حالا معلوم شد که دخالت ما در سوریه از لبنان دفاع کرد و در طول این 5 سال لبنان دچار بحران نشده است.

202-6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها