صحنه‌هایی از عملیات موفقیت‌آمیز ارتش سوریه در حمص

شنبه 1 اسفند 1394 - 15:29

نیروهای ارتش سوریه توانستند عناصر گروه تروریستی داعش را از دو روستای راهبردی در اطراف حمص بیرون برانند.

خبرنگار شبکه العالم روز شنبه از ریف حمص گزارش داد، عملیات ارتش سوریه و هم پیمانانش در حومه جنوبی شرقی شهر حمص ادامه دارد و آنها دو منطقه المکاسر و المطاحن را آزاد و راه امداد رسانی عناصر مسلح بین منطقه المحسه و شهرک القریتین را قطع کردند.

این امر بعد از کنترل بر تپه های راهبردی اطراف شهرک القریتین صورت گرفت که مقر داعش در این منطقه به شمار می رود.

نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش هم اکنون به سمت مناطق مشرف به این شهرک پیشروی می کنند.

در این عملیات، تلفات و خسارتهای زیادی به تروریست های داعش وارد و چهار خودروی آنها در جریان کنترل بر تپه ای الروابی در جنوب غربی شهرک القریتین منهدم شد.

یکی از  فرماندهان میدانی ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: یگان های ما اکنون درحال نبرد با گروههای تروریستی در سمت تپه های شرقی بین شهرک حوارین و شهرک القریتین هستند.همانطور که مشاهده می کنید، گروههای تروریستی در تپه های پیش روی ما، استحکامات ایجاد کرده و آن را تا حد زیادی تجهیز کرده اند.

ارتش سوریه همچنین توانست خط پشتیبانی عناصر مسلح از منطقه المحسه به شهرک القریتین را با زیر آتش قرار دادن آن از ارتفاعات تل کری، قطع کند.

واحد مهندسی ارتش سوریه نیز بمب ها و مین های کارگذاشته شده در منطقه را خنثی کردند.

این فرماندۀ سوری در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگار العالم تصریح کرد: ما مناطق مین گذاری شده را مشخص کردیم و برچیدن آنها به یگان های ارتش اجازه می دهد که به سمت این تپه ها حرکت کنند که گروههای تروریست در آنجا مستقر هستند.

ارتش سوریه در چند جبهه در حومه شهر حمص در حال نبرد با داعش است و پیشرویهای چشمگیری در محورهای نبرد کسب می کند.

6-8

پربیننده ترین خبرها