وزیرخارجه ترکیه:

عربستان و ترکیه به تنهایی وارد سوریه نخواهند شد

عربستان و ترکیه به تنهایی وارد سوریه نخواهند شد
دوشنبه 3 اسفند 1394 - 18:03

العالم - "مولود چاوش اوغلو" وزیر خارجه ترکیه گفت: عملیات ترکیه و عربستان در سوریه در دستور کار قرار ندارد و هرگونه اقدامی از این قبیل باید به شکل گروهی انجام شود.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، اوغلو امروز(دوشنبه) درآنکارا در کنفرانس مطبوعاتی با "پائولو جنتیلونی" همتای ایتالیایی خود افزود: ائتلاف کشورهای ضد داعش به رهبری آمریکاباید در عملیات زمینی احتمالی در سوریه به نحو خاصی مشارکت داشته باشند.
وزیر خارجه ترکیه با تکرار اتهام های گذشته خود علیه روسیه، ادعا کرد: حملات هوایی روسیه بزرگ ترین مانع بر سر راه برقراری آتش بس در سوریه بشمار می آید.
وی گفت: مخالفان سوریه که در گذشته با بررسی امکان پذیرش آتش بس موقت موافقت کردند، سه شنبه به منظور بررسی این موضوع در ریاض گردهم می آیند.
چاوش اوغلو با اشاره به اختلاف نظر موجود میان نهادهای حاکم بر آمریکا در مورد شاخه سوری حزب کارگران کردستان گفت: آنکارا این گروه را در امتداد "پ.ک.ک" می داند.

وی ادعا کرد: نخست وزیر ترکیه دلایل و مدارکی ارائه داده که ثابت می کند، شاخه سوری پ.ک.ک  در انفجار چهارشنبه گذشته آنکارا دست داشته است؛ ما "پ.ک.ک" و شاخه یاد شده را تروریستی می دانیم.
روزنامه فایننشیال تایمز نیز در مطلبی درباره اقدام احتمالی کشورهای ترکیه و عربستان در سوریه نوشت: واشنگتن سعی داد تا دو همپیمان خود یعنی ترکیه و عربستان را مهار کرده و مانع از اقدام نظامی یکجانبه آنها در سوریه شود.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و جان کری وزیر خارجه آمریکا در روزهای اخیر در خصوص برقراری آتش بس در سوریه به یک توافق اصولی دست یافته اند و پیش بینی می شود "ولادیمیر پوتین" و "باراک اوباما" به زودی برای بررسی توافق یاد شده با یکدیگر تماس برقرار کنند.
مسکو و واشنگتن دیروز (یکشنبه) اعلام کردند که وزیران خارجه دو کشور ظرف یک روز سه بار با هم تماس گرفتند و توانستند در خصوص جزئیات توافق آتش بس در سوریه با یکدیگر هماهنگ شوند.
از سوی دیگر بشار اسد رییس جمهوری سوریه نیز آمادگی خود را برای برقراری آتش بس به شرط عدم سوء استفاده تروریست ها از آن اعلام کرد.

209-201-9

پربیننده ترین خبرها