عربستان از اتباع خود خواست لبنان را ترک کنند

عربستان از اتباع خود خواست لبنان را ترک کنند
سه شنبه 4 اسفند 1394 - 18:52

العالم - به دنبال بروز تنش درروابط ریاض و بیروت ، مقام های سعودی از اتباع خود خواستند ، لبنان را ترک کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع وزارت خارجه عربستان روز سه شنبه اعلام کردند که این وزارت خانه ازهموطنان مقیم لبنان یا گردشگران عربستانی خواسته است که  برای حفظ سلامت خود لبنان را ترک کنند و از سفر به آن کشور مگر در مواقع بسیار ضروری  اجتناب کنند.

خبرگزاری رسمی عربستان این موضوع را به نقل از منابع وزارت خارجه آن کشور تایید کرد.

مقام های عربستان اوایل این هفته اعلام کردند که کمک چهار میلیارد دلاری خود به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان را قطع کرده اند.

پادشاهی عربستان پیش از این معاهده نظامی به مبلغ 3 میلیارد دلار بابت خرید سلاح‌های فرانسوی برای ارتش لبنان امضا کرده بود. این کمک‌های مالی قرار بود برای خرید خودروهای زرهی، موشک، توپخانه، مهمات و همچنین بالگرد و یک کشتی اعطا شود.

مقام‌های سعودی همچنین از قطع کمک مالی یک میلیارد دلاری برای تقویت نیروهای امنیتی داخلی لبنان خبرداده اند.

سعودی ها علت این اقدام را نا همسویی سیاست خارجی لبنان با عربستان سعودی، اعلام کرده اند، اما افشاگر مشهور سعودی معروف به «مجتهد» در صفحه توئیتر خود نوشت که اقدام خصمانه سعودی ها به دلیل موافقت نکردن مقام های لبنان با آزادی شاهزاده قاچاقچی سعودی بوده است .

"عبد المحسن بن ولید" شاهزاده سعودی درآبان ماه امسال، به همراه میلیون ها قرص روانگردان مخدر کپتاگون در فرودگاه بیروت بازداشت شد و  از آن زمان در زندان به سر می برد.

برخی منابع استعفای روزگذشته " اشرف ریفی " وزیر دادگستری لبنان وابسته به جریان " المستقبل " به ریاست " سعد الحریری " را، به دلیل ناکام ماندن تلاش های وی برای آزاد کردن شاهزاده عربستانی بنا به خواست سعودی ها ذکرمی کنند.

9

پربیننده ترین خبرها