لبنانی‌ها، عربستان و حریری را غافلگیر کردند

لبنانی‌ها، عربستان و حریری را غافلگیر کردند
چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 11:39

کاربران لبنانی در شبکه اجتماعی تویتر با ایجاد هشتگ‌های مختلف، مخالفت خود را با هرگونه عذرخواهی لبنان از عربستان اعلام داشته و عزت و کرامت خود را بالاتر از هر چیزی دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درحالی که عرصه سیاسی لبنان شاهد جنگ لفظی بین دو گروه هشت مارس و 14 مارس درپی قطع کمک های عربستان به ارتش لبنان است، بحث و جدل های دیگری به طور موازی در شبکه های اجتماعی در این ارتباط به راه افتاده است.
دولت سعودی قرار بود که چهار میلیارد دلار سلاح برای ارتش و نیروهای امنیتی لبنان از فرانسه خریداری کند، اما چند روز پیش اعلام کرد که از این کمک صرف نظر کرده زیرا لبنان در سطح بین المللی از موضع عربستان حمایت نکرده است.
 

درپی این تصمیم عربستان، سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان که مورد حمایت عربستان است، اظهاراتی را در راستای حمایت از اقدام دولت سعودی در توقف کمکها به ارتش لبنان بیان کرد، و تبلیغاتی را در این زمینه به راه انداخت.
سعد حریری از جمله خواستار امضای به اصطلاح سندی با هدف "حفظ هویت عربی لبنان و مقابله با تبلیغات ضد سعودی" شد اما کاربران به این درخواست او با ایجاد هشتگ هایی نظیر "کرامت ما با ارزش تر است"، "گدایی نمی کنیم" و "سندِ ننگ" پاسخ دادند.
کاربران لبنانی در هشتگ "هرگز از عربستان عذرخواهی نخواهیم کرد" نیز ایده عذرخواهی کشورشان از عربستان را رد کردند.
در این میان، برخی از کاربران طرفدار عربستان و گروه 14 مارس نیز این هشتگ را که بیش از 40 هزار نفر در آن نظر دادند، "مغرضانه و تحریک آمیز" خواندند.

 8-6

درخواست برای افشای نمایندگان امضا کننده "سند ننگ" حریری

 

کاریکاتور - توصیه به حریری: سند را به مدت 3 روز در آب قرار بده و بعد بنوش!

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها