مفتی سعودی: فقط وهابیت ما را نجات می دهد!

مفتی سعودی: فقط وهابیت ما را نجات می دهد!
چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 12:59

یکی از مفتی های ارشد سعودی به عربستانی ها هشدار داد که بدون وهابیت آنها نیز باقی نخواهند ماند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت سعودی المرصد، "صالح الفوزان" عضو کمیته علمای ارشد و کمیتۀ دائمی فتوا در عربستان، تلاش های بزرگ حاکمان آل سعود در جهت گسترش اندیشه های وهابی شیخ محمد عبدالوهاب بنیانگذار وهابی گری را ستود، و تاکید کرد که این تلاش ها سبب گسترش این اندیشه تا مصر و هند شده است.

الفوزان سه شنبه شب در همایشی تحت عنوان "حمایت از جوانان در برابر اندیشه های ویرانگر" در دانشگاه الامام، تاکید کرد که تنها راز بقا و کرامت عربستانی ها در حمایت و حفاظت از وهابی گری است.

وی افزود: تا قبل از دعوت شیخ محمد بن عبدالوهاب، عربستان گرفتار تفرقه و درگیری و جنگ داخلی بود، ولی دعوت او باعث شد کشور یکپارچه و متحد شود.

الفوزان دانشجویان دانشگاه الامام را به فراگیری درست وهابیت فراخواند.

الفوزان همچنین در رویکردی تازه، تروریست ها را خوارج خواند و بر ضرورت پاسخ به آن ها تاکید کرد.

وی سپس در واکنش به برخی تلاش های فرهنگی داعش در جهت تبلیغات افکار خود، نظیر سرودهای اسلامی، گفت: چیزی به اسم "سرود" اسلامی وجود ندارد.

این مبلغ وهابی سعودی دربارۀ دنبال کردن کانال هایی که آنها را به پیوستن به داعش دعوت می کنند، هشدار داد و این گروه را "شر" و "کثیف" خواند و مردم را برای جلوگیری از هرج و مرج از دیدن شبکه هایی که دولت غیرمجاز می داند، برحذر داشت.

اظهارات این مبلغ ارشد سعودی درباره داعش درحالی است که تفکرات و اندیشه های این گروه تروریستی کاملا برگرفته از وهابیت است.

205-8

پربیننده ترین خبرها