وین بهترین و بغداد بدترین شهر برای زندگی!

وین بهترین و بغداد بدترین شهر برای زندگی!
چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 15:27

طبق بررسی های اخیر مؤسسه منابع انسانی مرسر (Mercer Human Resource Consulting) وین، پایتخت اتریش در فهرست "شاخص کیفیت زندگی" در صدر و بغداد، پایتخت عراق درپایین ترین سطح فهرست قرار دارد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مؤسسه منابع انسانی مرسر، یک مؤسسه بین المللی است که شهرهای جهان را بر مبنای شاخصهایی چون آموزش، امنیت، حمل‌ونقل، تامین اجتماعی، درآمد سرانه، سلامت و درمان، آب‌وهوا، اوقات فراغت، توانایی خرید و ۲۹ شاخص دیگر مقایسه و امتیازبندی می کند.
سایت عربی "بی بی سی" تأکید کرد که اطلاعات و آمارهای این مؤسسه به شرکتها و مؤسسات بین المللی کمک می کند تا بتوانند میزان غرامت و کمک هزینه های پرداختی به کارکنان بین المللی خود را تخمین بزنند.
این مؤسسه ارزیابی خود را بر مبنای شاخصهای متعددی از جمله ثبات سیاسی، کیفیت و سطح بهداشت، سطح آموزش، امنیت، کیفیت حمل و نقل و رفاه انجام می دهد.
طبق ارزیابی این مؤسسه، شهر وین، پایتخت اتریش با یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت از فرهنگ بالایی در زمینه استفاده از موزه ها، سالنهای تئاتر و اپرا برخوردار است. در وین در مقایسه با سایر شهرهای اروپا، هزینه اجاره و حمل و نقل پایین است.
پس از وین، شهرهای زوریخ در سوییس، اوکلند در نیوزیلند، مونیخ در آلمان و ونکوور در کانادا به ترتیب از نظر "کیفیت زندگی" در رتبه های بعدی قرار دارند.
گفتنی است در این فهرست وین برای هفتمین سال پیاپی رتبه اول را به دست آورده است.
و اما بدترین شهر در این فهرست، بغداد، پایتخت عراق است. این شهر از زمان اشغال توسط نیروهای امریکایی در سال 2003 شاهد موج خشونتها و حملات تروریستی بوده است و از سال 2003 تا کنون همچنان در ته جدول باقی مانده است.
در این ارزیابی، شهرهایی مثل پاریس، لندن و نیویورک جزء 35 شهر اول قرار نگرفته اند.
در این بین پاریس با یک سقوط ده پله ای در مقام سی و ششم قرار گرفت. لندن نیز در جایگاه 39 قرار گرفت؛ علت تنزل جایگاه این دو شهر وقوع حملات تروریستی اخیر بوده است که از زمان وقوع موجی از ترس را در میان مردم ایجاد کرده است.
در امریکا نیز به دلیل بروز مشکلات امنیتی شخصی و جرم و جنایت، شهرهای این کشور در این ارزیابی وضعیت خوبی ندارند؛ شهرهای سان فرانسیسکو با رتبه 28 و بوستن با رتبه 34 بهترین جایگاه را در این جدول در مقایسه با دیگر شهرهای این کشور دارند.
گفتنی است طبق آمار بانک جهانی، اتریش از کشورهایی است که بالاترین میانگین درآمد سرانه افراد را در کل جهان دارند و فقط سوییس و امریکا قبل از این کشور قرار دارند. آلمان و انگلیس در رتبه های بعد از اتریش جای دارند.
در میان شهرهای عربی نیز دبی با رتبه 75 در صدر قرار دارد. بعد ابوظبی در رتبه 81، مسقط 107، دوحه 110، تونس 113، رباط 116، عمان 120، کویت 124، دارالبیضاء 126، منامه 133، ریاض 164، جده 165، قاهره 171 و بلاخره بیروت در رتبه 180 قرار دارند.

208 ـ 211 ـ 8
 

پربیننده ترین خبرها