صحنه‌هایی از پیشروی ارتش سوریه در داریا

پنج‌شنبه 6 اسفند 1394 - 16:13

نیروهای ارتش سوریه با آغاز درگیری‌های سنگین با عناصر مسلح، پیشروی‌های مهمی را در داریا در غوطه غربی دمشق محقق کردند.

"دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از داریا تأکید کرد، ارتش سوریه پیشروی‌های مهمی را در منطقه‌ای به وسعت 2 کیلومتر در عمق جبهه جنوبی داریا انجام داده است.
یکی از فرماندهان عملیاتی ارتش، به خبرنگار العالم گفت: در این منطقه تلاش کردیم تا عناصر مسلح و تک تیراندازان را مناطق مسکونی بین صحنایا و اشرفیه دور کنیم.
وی افزود: اکنون تروریستها فقط در کمتر از یک سوم داریا حضور دارند.
خبرنگار شبکه العالم از داخل یکی از مقرهای فرماندهی گروه تروریستی "جبهه النصره" گفت: عناصر این گروه که بیشتر آنان بیگانه هستند، قبل از عقب نشینی اسناد و مدارک را از بین بردند .. آنان تروریستها سنگرهای بسیار مستحکمی را برای مقابله با نیروهای ارتش سوریه ایجاد کرده بودند ولی نتوانستند مدت زیادی در مقابل نیروهای ارتش بأیستند.
یکی دیگر از فرماندهان به خبرنگار العالم گفت: گروه های موسوم به جبهه النصره و جبهه التحریر در اینجا مستقر بودند، و این موضوع از نوشته های روی دیوراها کاملا مشخص است.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که در داریا بخش عمده‌ای از درگیری‌ها زیر زمین و در شبکه تونلها و خندقهایی است که ساختمانهای مناطق مختلف را به یکدیگر متصل می کنند؛ اما هماهنگی گسترده نیروی هوایی ارتش سوریه و نیروهای زمینی، باعث پیشروی سریع نیروها شد.
درگیریها در داریا همچنان ادامه دارد و اکنون نیروهای سوری درحال پیشروی در محور روستایی کوچک در جبهه جنوب شرقی داریا هستند.

پربیننده ترین خبرها