شریان حیاتی شهر حلب آزاد شد

پنج‌شنبه 6 اسفند 1394 - 21:04

ارتش سوریه با پشتیبانی هم پیمانانش، یکی از راهبردی ترین مناطق واقع در جادۀ اثریا – حلب، به نام "خناصر" را آزاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منطقۀ خناصر، شریان حیاتی شهر حلب به شمار می رود و گروه تروریستی داعش توانسته بود با اشغالِ آن، جلوی پیشروی ارتش سوریه را بگیرد، اما ارتش سوریه پس از موفقیت در آزادسازی مناطق رسم النفل و تپه های آن توانست خسارت های سنگین جانی و تجهیزاتی به داعش وارد کند و خناصر را آزاد کند.

ارتش سوریه برای آزادسازی خناصر، به همراه هم پیمانانش از طریق محور شمال شرقی خناصر، حرکت کرد و از سمت السفیره وارد آن شد. هم زمان با آن، حملۀ دیگری به محور جنوبی این روستا از سمتِ اثریا صورت گرفت و سنگرهای تروریست ها و سه خودروی بمب گذاری شدۀ آنان منهدم شد.

ارتش سوریه همچنین، در حومۀ شمالی لاذقیه به گسترش قلمروِ تحت کنترل خود پرداخت و منطقه برزة التحتانی را به همراه شماری از تپه های اطراف آن آزاد کرد و سپس مناطق کتف الزیتونه، ضهر سندو، عین الغزال، تل غویرات، جبل ابوعلی را از عناصر مسلح تروریست پاکسازی کرد.

این پیشروی، در پی موفقیتِ ارتش سوریه از شمال شرقی تا شمال غربی در منطقه کنسبا واقع در حومۀ شرقی لاذقیه صورت گرفت و همچنان، پیشروی در محور حیات واقع در شمال کوه زاهیه ادامه دارد. ارتش سوریه در این عملیات، پاکسازی این مناطق از مین و بمب های کارگذاشته شده توسط تروریست ها را در دستور کار قرار داده است.

در این میان، درگیری ها در حومۀ شرقی حلب، همچنان ادامه دارد و ارتش سوریه به منظور تامین امنیت نیروگاه حرارتی با عناصر گروه های تروریست در اطراف روستای فاح درگیر است. در این درگیری ها، چندین قرارگاه تروریست ها در مناطق الراشدین 4 و 5 و بستان القصر و الشعار منهدم شد.

در درگیری های حومۀ ادلب نیز 30 تن از تروریست های گروه موسوم به "جند الاقصی" در عملیات ارتش سوریه و هم پیمانانش در اطراف دو شهر اریحا و سراقب کشته شدند. یکی از کشته های این عملیات، "حسین رزوق الحامض" مسئول بمب گذاری خودروها و کامیون ها و عناصر انتحاری بود.

ارتش سوریه و هم پیمانانش همچنین، در حومه شمالی و شرقیِ حماه، شماری از تروریست ها را کشتند که از میان آن ها سرکردۀ تشکیلات موسوم به گردان های العزه وابسته به جبهه النصره در کاخ "بن وردان" شناسایی شد.

205-8

 

پربیننده ترین خبرها