استقبال یمن از تحریم عربستان توسط اتحادیه اروپا

استقبال یمن از تحریم عربستان توسط اتحادیه اروپا
جمعه 7 اسفند 1394 - 11:16

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از طرح اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم و ممنوعیت فروش سلاح به عربستان استقبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد علی الحوثی به خبرگزاری یمنی (سبأ) گفت: این طرح اتحادیه اروپا که تجاوز عربستان به یمن و حمله به غیرنظامیان و زیرساختهای یمن با حمایت امریکا را نقض حقوق بشر و قوانین بین الملل دانسته است، گامی مثبت از سوی این اتحادیه محسوب می شود و نشان می دهد که اتحادیه اروپا متوجه عمق فاجعه ای که تجاوزات عربستان به بار آورده و نیز محاصره ظالمانه و نفوذ تروریسم و گروههای تروریستی مثل داعش و القاعده به مناطق حساس یمن و خطری که آنها برای امنیت و صلح بین الملل ایجاد کرده اند، شده است.

 الحوثی با اشاره به کارشکنی عربستان و امریکا در روند سیاسی و گفتگوی داخلی در یمن خاطرنشان کرد، آنها می کوشند با تحمیل سیاستهای خود، یمن را از استقلال و آزادی محروم کرده و فرایند دموکراسی را در این کشور که به همت ملت یمن به عنوان بهترین راه برای تغییر سیاسی در پیش گرفته شده است، از بین ببرند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن افزود: طرح اتحادیه اروپا هم راستا با حرکت ملتهای آزاد در اعلام همبستگی با ملت مظلوم یمن است و ماهیت واقعی متجاوزان به این کشور را نشان داده و آثار و تبعات انسانی و اخلاقی محاصره این ملت را برملا می کند.

وی در ادامه از جامعه بین الملل خواست مسئولیت اخلاقی و انسانی و قانونی خود را در قبال این تجاوز بپذیرند و همچنین مراتب تشکر و قدردانی ملت یمن از هر کشور و ملتی را که در کنار این ملت ایستاده و از مبارزات آن برای رسیدن به آزادی و استقلال و نجات از تروریسم و ایجاد صلح و امنیت در سراسر جهان حمایت می کند، اعلام کرد.

نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه از مقامات اتحادیه اروپا خواستند، عربستان سعودی را به سبب جنایتهایش در کشور جنگ زده یمن تحریم تسلیحاتی کند.

این نمایندگان با 359 رای موافق در برابر 212 رای مخالف و 31 رای ممتنع طرحی را تصویب کردند که از مقامات سیاسی این اتحادیه می خواهد فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را متوقف کنند.

آنها از "فدریکا موگرینی" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خواستند طرحی را برای تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی به سبب جنایت آن کشور در یمن که به کشتار هزاران شهروند بی گناه آن کشور منجر شده است، تهیه و اجرا کند.

این مصوبه معاملات تسلیحاتی گسترده کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله انگلیس، اسپانیا، فرانسه و آلمان با کشورهای مختلف منطقه (خاورمیانه) را به شدت مورد انتقاد قرار داده و تعلیق فوری انتقال تسلیحات و حمایت نظامی به عربستان سعودی و شرکایش در ائتلاف کشورهای عربی را خواستار شد.

208 ـ 211 ـ 7

پربیننده ترین خبرها