زنان 30 درصد جنگجویان خارجی داعش

زنان 30 درصد جنگجویان خارجی داعش
شنبه 8 اسفند 1394 - 13:22

یک مسؤول سازمان ملل اعلام کرد که زنان 30 درصد جنگجویان خارجی گروه تروریستی داعش را تشکیل می دهد و 550 زن اروپایی به مناطق تحت کنترل این گروه عزیمت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه فرامنطقه ای "القدس العربی" جان پل لابورد رئیس بخش اجرایی کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک درباره سومین گزارش این کمیته درخصوص جنگجویان تروریست خارجی و کشورهای زیان دیده از این پدیده اعلام کرد: اولین مسئله ای که تحلیلگران این کمیته را شگفت زده کرد، این بود که 550 زن اروپایی به مناطق تحت کنترل داعش عزیمت کرده اند. در برخی کشورها، زنان بین 20 تا 30 درصد جنگجویان تروریست خارجی (داعش) را تشکیل می دهند.
وی افزود: این گزارش روی دو مسئله بازگشت جنگجویان تروریست خارجی و همکاری بین المللی در چند زمینه تمرکز کرده است.
این مسؤول تصریح کرد: اکثر جنگجویان تروریست خارجی که بازگشته اند، در هیچ اقدام تروریستی شرکت نکرده اند اما اندکی از آنها که در این حملات شرکت کرده اند، به خوبی ورزیده و آموزش دیده هستند.
وی افزود: شمار دختران کم سن و سالی که سوگند وفاداری به داعش در شبکه اینترنت خورده اند، افزایش یافته است.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

6-8

پربیننده ترین خبرها