مسکو ده‌ها محموله کمک انسانی به سوریه برده است

مسکو ده‌ها محموله کمک انسانی به سوریه برده است
شنبه 8 اسفند 1394 - 21:41

العالم ـ رئیس اداره کل عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور در دو هفته اخیر، 106 تن مواد غذایی به سوریه ارسال کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگی رودسکوی" گفت: هواپیماهای "ایلیوشین 76" از دسامبر 2015، با 29 سورتی پرواز، 102 محموله از کمکهای انسانی شامل مواد غذایی و دارویی و سوخت به میزان حدود 534 تن به سوریه منتقل کرده اند.

وی در گفتگو با "روسیا24" افزود: روسیه از نیمه ماه جاری میلادی، 7 کاروان شامل 32 کامیون حامل 106 تن مواد غذایی به افراد نیازمند در مناطق مختلف سوریه ارسال کرده است.

در چند سال گذشته بارها محموله های کمک های انسانی و مواد غذایی - دارویی به شهرهای تحت محاصره تروریست ها در سوریه ارسال شده ولی این کمک ها به جای این که به دست مردم تحت محاصره برسد به دست تروریست های تکفیری افتاده و آنها نیز این کمک ها را با چندین برابر قیمت به مردم نیازمند فروخته اند.

اما هواپیماهای روسی در توزیع هوایی کمک ها برای مردم ساکن در مناطق تحت محاصره هم فعال هستند.

 سایت شبکه روسیا الیوم جمعه اعلام کرد: جنگنده‌های سوخوی-35 که به تازگی در پایگاه هوایی حمیمیم لاذقیه مستقر شده اند، در رساندن کمک های انسانی از طریق هوا به اهالی مناطق تحت محاصره داعش، به ویژه شهر دیر الزور، نقش اساسی دارند.

بنا بر اعلام این سایت، مرکز "هماهنگی برای آتش‌بس" که مقر آن در پایگاه هوایی حمیمیم است، کمیته ای برای توزیع کمک های انسان دوستانه در مناطق محاصره شده سوریه تشکیل داده است.

مدیر این مرکز با اشاره به توزیع حدود 20 تن اقلام ضروری از طریق این هواپیماها، تاکید کرد که هم اکنون توزیع کمک ها از آسمان دیر الزور و با پوشش هوایی جنگنده های روسی صورت می گیرد.

210 - 201-

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها