نگرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره بحرین

نگرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره بحرین
يکشنبه 9 اسفند 1394 - 11:21

العالم - شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارشی از سرکوب، شکنجه و اعدام مخالفان در بحرین اظهار نگرانی و اعلام کرد این کشور حقوق بشر را نقض می کند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در جدیدترین گزارش خود بحرین را کشوری ناقض حقوق بشر دانست.
این گزارش توسط  کارشناسان مستقل آماده شده و قرار است در سی و یکمین دوره شورای حقوق بشر از 29 فوریه تا 24 مارس آینده ارائه شود. دراین گزارش به شش مسئله مختلف در بحرین اشاره شده است که نقض حقوق بشر در این کشور به شمار می رود.
«سازمان آمریکایی ها برای دمکراسی و حقوق بشر در بحرین» دراین ارتباط ضمن ارائه خلاصه وضع موجود بحرین و با اشاره به انتقاد گزارشگر ویژه درباره آزادی بیان در آن کشور، اقدام دولت منامه در تعلیق فعالیت روزنامه مستقل الوسط به علت نشر مطالب درباره عربستان و مسائل داخلی را ازجمله موارد نقض حقوق بشر معرفی کرده است.
گزارشگر ویژه در این گزارش درباره اقدام بحرین در ایجاد هراس در بین کارکنان روزنامه الوسط با وجود اینکه تعلیق آن لغو شده و بازداشت غیرقانونی شیخ میثم سلمان به اتهام تحریک برای ایجاد تنفر از نظام حاکم و نشر اخبار کاذب و ممنوع الخروج شدن او اظهار نگرانی کرده است.
تهیه کنندگان این گزارش همچنین درباره اقدام دولت بحرین در اعمال تبعیض های سازمان یافته علیه شهروندان شیعه به لحاظ فرهنگی، اقتصادی، آموزشی و اجتماعی اظهار نگرانی کرده اند.
در این گزارش آمده است دولت روحانیون شیعه را هدف قرار می دهد و نقش شیعه را در کتاب های رسمی تاریخی تضعیف می کند. علاوه بر این، در مسئله حق شهروندی نیز به شیعیان ظلم کرده و مساجد و مراکز دینی و فرهنگی آنها را نابود می کند.
در این گزارش درباره استقلال دستگاه قضایی و وکلا در بحرین ابراز تردید شده و اقدام این دستگاه در اعدام های بدون محاکمه و شکنجه را زیر سوال برده است.
یکی از تهیه کنندگان این گزارش درباره زندان «جو» و شکنجه زندانیان در آن و شرایط بد آنها که از هرگونه رسیدگی بهداشتی محروم هستند اظهار نگرانی کرده است.

203-9

پربیننده ترین خبرها