کدام زن داعشی سعودی با البغدادی دیدار کرد؟

کدام زن داعشی سعودی با البغدادی دیدار کرد؟
يکشنبه 9 اسفند 1394 - 17:41

برخی منابع خبری، نقش "ندی القحطانی" ملقب به "خواهر جلیبیب" در گروه تروریستی "داعش" را افشا کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این منابع به پایگاه اینترنتی "العربیه.نت" گفتند که ابو بکر البغدادی سرکرده داعش این زن را به عنوان مسئول گردان "الخنساء" در "رقه" سوریه برگزیده است.
این در حالی است که "ریما الجریش" معروف به "ام معاذ" که به تازگی در شهر الشدادی کشته شد، مسئول گردان الکترونیکی الخنساء بود و مسئولیت جذب دختران و زنان را به داعش به عهده داشت.
یکی از منابع فعال گفت: خواهر جلیبیب دارای نفوذ زیادی در گروه افراطی داعش بود که باعث شد جایگاهی ویژه نزد البغدادی داشته باشد.
وی افزود: البغدادی دو بار در 6 ماه گذشته در رقه با ندی القحطانی دیدار کرد و این دیدار قبل از آن بود که مدت کوتاهی در "حسکه" با سرکردگان داعش دیدار نماید.
این فعال ادامه داد: البغدادی، القحطانی را مامور تشکیل شاخه جدید گردان الخنساء در حسکه کرد که پیشتر فعالیتش فقط در رقه محدود بود. این تصمیم در دیدار اخیر وی با سرکردگان داعش در حسکه اتخاذ شذ که یکی از شرکت کنندگان در آن خواهر جلیبیب بود.
وی خاطر نشان کرد، ندی القحطانی در زمان حاضر در الشدادی است و نقشی مهم در زمینه تماس با تروریست های بیگانه مستقر در حسکه ایفا می نماید.
خواهر جلیبیب اولین زن داعشی سعودی بود که پس از درخواست عمومی از سوی داعش در سوریه برای پیوستن به این گروه، دسامبر 2013 با البغدادی بیعت کرد.
وی در تویتر نوشته بود، همسران و فرزندانتان را تشویق کنید ای زنان، سوگند به خداوند متعال که هر وجب از خاک شام نیازمند مجاهد است، هر زن در برابر پروردگار قرار خواهد گرفت و خداوند از وی خواهد پرسید: "چرا محرم هایت را تشویق به این راه نمی کنی؟"


206 ـ 211 ـ 7

پربیننده ترین خبرها