سفر ائمه جماعت انگلیسی به عراق

سفر ائمه جماعت انگلیسی به عراق
دوشنبه 10 اسفند 1394 - 13:02

یک روزنامه انگلیسی از سفر شماری از ائمه جماعت مساجد این کشور به عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ایندیپندنت" روز دوشنبه در مطلبی به قلم "اولیور رایت" تأکید کرد هدف از این سفر شناخت ماهیت داعش و چگونگی فعالیتها و زندگی عناصر این گروه در خطوط مقدم است.
این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد که ائمه جماعت مساجد از مناطق مختلف انگلیس فردا صبح به عراق سفر می‌کنند، تا با قربانیان این گروه به ویژه ایزدیها ملاقات کنند.
قرار است این افراد به مناطقی بروند که قبلا تحت کنترل داعش بود.
ایندیپندنت تأکید کرد: این امید وجود دارد که این سفر به فهم تبلیغات داعش در انگلیس از طریق پرداختن به موضوع مقاومت عشایر سنی در مقابل این گروه و افشای چگونگی زندگی در سایه داعش کمک کند.
ایندیپندنت افزود: بر اساس این طرح ائمه جماعت سنی عراقی باید به انگلیس دعوت شوند تا از واقعیت زندگی در سایه داعش سخن بگویند، و این اقدام به هدف افشای واقعیت این گروه است که تعداد بسیاری از جوانان را در انگلیس به خود جذب کرده است.
بر اساس این گزارش، هزینه این سفر از سوی هیئت امنای آستان مقدس امام حسین (ع) در کربلا و جامعه مسلمانان انگلیس تأمین شده است.
"مصطفی فیلیدز" از اعضای جامعه مسلمانان انگلیس دراینباره گفت: می خواهم روایتهای افرادی را که تحت سیطره داعش زندگی کردند در انگلیس بازگو کنم، تا با این کار واقعت این گروه را افشا سازم.
وی خاطرنشان کرد که داعش هنوز درحال جذب جوانان انگلیسی است و ما برای شکست ترویسم باید دروغهای این گروه تروریستی و غیرانسانی را فاش کنیم.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

8

پربیننده ترین خبرها