جنبلاط: محاصره اقتصادی لبنان بی فایده است

جنبلاط: محاصره اقتصادی لبنان بی فایده است
سه شنبه 11 اسفند 1394 - 10:43

رئیس فراکسیون "دیدار دموکراتیک" در پارلمان لبنان با انتقاد از موضعگیری اخیر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس علیه این کشور گفت: توقف کمک‌های عربی به لبنان یک محاصره اقتصادی بی فایده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ولید جنبلاط در گفت وگو با شبکه "اورینت نیوز" گفت: بیانیه دولت لبنان درخصوص پایبندی به اجماع عربی کافی است و اگر این تعبیر درست باشد، نوعی عذرخواهی به شمار می رود.
جنبلاط ابراز امیدواری کرد که عربستان، امارات و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس "این بیانیه را که به منزله نوعی محکوم کردن اظهارات نامناسب است، به عنوان عذرخواهی رسمی لبنان در راستای منافع لبنان و روابط تاریخی این کشور با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بپذیرند".
وی درباره اقدامات برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات علیه لبنان و درخواست آنها از اتباع خود برای ترک لبنان و سفر نکردن به این کشور گفت: تعداد زیادی از اتباع کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در لبنان نیستند. اساسا آنها (مسؤولان این کشورها) بیش از دوسال پیش این موضع را گرفتند تا اتباعشان به لبنان نیایند. تنها برخی افراد به لبنان می آیند. این مسئله جدیدی نیست. برعکس، ما از آنها دعوت می کنیم که به لبنان بیایند. از نظر امنیتی مشکلی اینجا وجود ندارد.
جنبلاط  توقف کمک های کشورهای عربی به لبنان و تعلیق کمک مالی عربستان به ارتش این کشور را به منزله "محاصره اقتصادی لبنان" دانست و تاکید کرد: محاصره اقتصادی لبنان همه لبنانی‌ها را فقیر می‌کند و فایده‌ای نخواهد داشت؛ مگر پشت این اقدامات سیاستی برای از بین بردن ثبات لبنان و ساختار این کشور وجود داشته باشد.

6-8

پربیننده ترین خبرها