انتشار گزارشهای ویژه وزارت کشور بحرین در شبکه سعودی

انتشار گزارشهای ویژه وزارت کشور بحرین در شبکه سعودی
سه شنبه 11 اسفند 1394 - 12:34

علمای بحرین در بیانیه ای با مطرح کردن سؤالی درباره چگونگی درز گزارشهای ویژه وزارت کشور به شبکه سعودی العربیه، تأکید کرد که این شبکه در برنامه‌های ادعایی خود نتوانست اتهامات ال خلیفه به فعالان را ثابت کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، علمای بحرین تأکید کردند:  نظام بحرین امید داشت که شبکه العربیه بتواند ادعاهای ناروا و اتهامات واهی را که به مخالفان بحرینی نسبت داده می شود، به افکار عمومی بقبولاند ولی این شبکه سعودی در کار خود ناکام بوده است. ملت بحرین انقلاب خود را مسالمت آمیز آغاز کرده است و مسالمت آمیز نیز ادامه خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: شبکه العربیه به خوبی نشان داد که مخالفان بحرینی حامی مذاکره و ایجاد اصلاحات هستند، ولی نظام حاکم بحرین با آنها به گونه ای دیگر رفتار می کند و محکوم به حبس ابد می کند و به زندان می اندازد.ملت بحرین روز 14 فوریه 2011 قیام مسالمت آمیز خود را آغاز کرد و خواسته هایش دست یابی به آزادی و عزت ، حاکمیت قانون و برقراری عدالت و دمکراسی است ولی تنها جوابی که از نظام حاکم آل خلیفه در قبال خواسته های قانونی خود دریفت کرد، برخورد خشن و کشاندن لشکرهای دیگر کشورها به خاک بحرین بود، و برای توجیه رفتار غیرانسانی و غیرقانونی خود علیه مردم و مخالفان شروع به وارد کردن اتهامات ناروا به مخالفان کرده است، و گاه مخالفان را به تلاش برای ایجاد فتنه مذهبی و گاه به مزدوری برای کشورهای دیگر متهم می کند در حالی که شریف بسیونی در گزارش خود همه این اتهامات را رد کرد و دامن مخالفان را از چنین اتهامات ناروا پاک دانست. 
شبکه العربیه اخیراً برنامه ای مستند به نام "بحرین .. صندوق فوریه " پخش کرد که در این برنامه چند نفر سخنانی می گویند که گفته می شود این سخنان اعترافات چند تن از رهبران مخالفان بحرینی است.
علمای بحرین تأکید کردند: این اعترافات هیچ ارزش و اعتباری ندارد چون با شکنجه گرفته شده است و شبکه العربیه با  ناکامی در اثبات ادعاهای واهی و اتهامات ناروا علیه مخالفان بحرینی ، خودش را رسوا کرد و نَه تنها نتوانست خواسته نظام آل خلیفه را برآورده کند بلکه ناخواسته باعث افزایش روحیه مردم بحرین و اعتمادِ بیش از پیش آنها به رهبران خود شد و نتوانست هیچ دلیل و مدرکی برای اثبات ادعاها و اتهامات ناروای نظام آل خلیفه ارائه کند و با همین کار نشان داد که مخالفان بحرینی و رهبران آنها فقط به علت بیان افکار سیاسی خود به زندان می افتند و شکنجه می شوند و نظام آل خلیفه نتوانسته هیچ یک از اتهاماتی را که به مخالفان و رهبران آنها نسبت می دهد ، اثبات کند. مخالفان و رهبران آنها در حالی تحت شکنجه شدید هستند که شکنجه مغایر با اصول انسانی و تعالیم دینی است و شریف بسیونی در گزارش خود به وجود شکنجه در زندان های بحرین اذعان کرده است .  
علمای بحرینی خاطرنشان کردند: مردم بحرین هیچگاه از رهبران خود دست نخواهند کشید زیرا رهبران خود را افرادی سالم و پاک می دانند و پخش اعترافات کذائی نمی تواند تزلزلی در اعتماد آنها به رهبران انقلاب شان ایجاد کند. سازمان ها و مجامع بین المللی باید هیئتهائی را به بحرین برای تحقیق درباره اوضاع زندان های این کشور بفرستند . شبکه العربیه با پخش چنین برنامه هائی درپی تخریب وجهه شیعیان بحرین است.
علمای بحرین تأکید کردند: ملت بحرین رهبران انقلاب خود را فراموش نخواهد کرد و در مسیر مطالبات قانونی خود حرکت خواهد کرد مسیری که با خون شهدا و فداکاری مجروحین ، زندانیان سیاسی ، آوارگان ، کارمندان اخراجی و دیگران پُر رهرو تر شده است .
آنان در پایان این سؤال را مطرح کردند که: چگونه گزارش های ویژه وزارت کشور بحرین به دست یک شبکه تلویزیونی خارجی رسیده است . آیا این  کار جُرم نیست و آیا چنین جرمی نباید پیگیری شود و عاملانش محاکمه شوند؟!

214-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها