رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن:

العالم را متوقف کنید!

العالم را متوقف کنید!
چهارشنبه 12 اسفند 1394 - 12:44

رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن با مطرح کردن ادعاهایی در خصوص دخالت ایران در یمن، از پرداختن شبکه العالم به خبرهای این کشور ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبد ربه منصور هادی" در مصاحبه با روزنامه سعودی "عکاظ" گفت: "4 شبکه العالم، المسیره، المنار و المیادین به صورت شبانه روزی در حال پخش برنامه (درباره یمن) هستند و ما از ایرانیها خواستیم این دخالتها را متوقف کنند."
هادی افزود: "علی عبدالله صالح و پسرانش بازیگران اصلی طرح سقوط صنعا هستند آنان در پس پرده ائتلاف با حوثی ها قرار دارند و درباره 10 موضوع به توافق رسیدند که بارزترین آنها عبارتند از: عبدالملک الحوثی مرجع دینی یمن باشد، احمد علی عبدالله صالح مرجع سیاسی باشد، من به عنوان رئیس جمهور ترور شوم تا ابتکار عربی خاتمه یابد، و تجربه ایران برای حکومت یمن درنظر گرفته شود تا ایران از اقتصاد یمن حمایت کند."
وی مدعی شد که این مسائل را از طریق اطلاعات تلفن همراه یکی از مشاوران انصارالله به دست آورده است.
هادی افزود: "این مشاور حوثی در دیدار با مسؤول امنیت ملی تلفن همراه خود را جا گذاشت، و ما آن تلفن همراه را به اتاق عملیات مشترک خود با سعودی ها و آمریکایی‌ها تحویل دادیم."
عبدربه درباره تعداد نیروهای حزب الله لبنان در یمن با توجه به گزارش اخیر شبکه سعودی العربیه در این زمینه گفت: "آنها از مدتها قبل حضور دارند و تعداد آنها کم است."
وی مدعی شد که اخیرا 2 ایرانی در یمن کشته شده‌اند.
هادی در ادامه ادعاهایش خاطرنشان کرد: "ما 6 ایرانی را بازداشت کرده بودیم که برای ساخت کارگاه موشک گراد با برد 70 کیلومتر به یمن آمده بودند."
وی با این حال در پاسخ به این سؤال که اکنون چند ایرانی و نیروی حزب الله را در بازداشت دارد، مدعی شد: "حوثی ها پس از سیطره بر صنعا آنان را آزاد کردند، و ما دیگر کسی را در بازداشت نداریم."
هادی همچنین داستان بازداشت یک نیروی اطلاعاتی سوری را مطرح و ادعا کرد: "آن فرد یک ایرانی بود که گذرنامه لبنانی داشت."
عبدربه منصور هادی در پاسخ به این سؤال که با توجه به محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن، چگونه ایران به این کشور سلاح می‌رساند، مدعی شد: "از قایق‌های عادی ماهیگیران برای ورود به یمن از طریق سواحل بین المکلا و الغیضه استفاده می‌کند، یمن ساحلی طولانی به طول 2600 کیلومتر دارد."
وی درپاسخ به این سؤال که آیا با ایرانی ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در ارتباط است، ادعا کرد: "آنان در (ارسال) سلاح و کشتی‌ها دست دارند، و ما با هم صحبت نمیکنیم".
درحالیکه انصارالله حدود یک سوم جمعیت یمن را تشکیل می دهند، عبدربه منصور هادی درباره آینده آنها در یمن گفت: "پایان همه آنها فرا خواهد رسید."
وی همچنین ادعا کرد حملات ائتلاف عربستان به یمن که از 11 ماه قبل به صورت مستمر ادامه دارد، امنیت و ثبات را برای کشورهای عربی منطقه (خلیج فارس) به ارمغان آورد.
* عبدربه منصور هادی کیست
"عبدربه منصور هادی" یکی از مهمترین بهانه های عربستان برای لشکر کشی به یمن به شمار می‌آید.
وی در ۲۷ فوریه ۲۰۱۲ به عنوان تنها نامزد ریاست جمهوری پس از کناره گیری "علی عبدالله صالح" به عنوان رئیس جمهور یمن معرفی شد.
با شدت گرفتن اعتراضهای مردمی علیه سیاستها و اقدامات عبدربه منصور هادی، وی سرانجام در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۵ در اقدامی برنامه ریزی شده از ریاست جمهوری استعفا داد و به عدن گریخت. هادی که از حمایت مستقیم عربستان برخوردار است در عدن خودش را دوباره رئیس جمهور یمن معرفی کرد. پس از مدت کوتاهی با آغاز حملات ویرانگر و مرگبار عربستان به یمن تحت عنوان "طوفان قاطعیت" به بهانه بازگرداندن هادی به صنعا، وی به عربستان رفت. هادی به همراه مزدورانش در عدن از حملات ائتلاف عربستان پشتیبانی می‌کند.
در این حملات تا کنون هزاران یمنی شهید و یا مجروح شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها