العبادی: بسیج مردمی در آزادسازی موصل شرکت می‌کند

العبادی: بسیج مردمی در آزادسازی موصل شرکت می‌کند
پنج‌شنبه 13 اسفند 1394 - 21:24

نخست وزیر عراق با درخواست‌های مطرح شده برای عدم مشارکت بسیج مردمی در عملیات آزادسازی شهر موصل مخالفت کرد.

حیدر العبادی امروز پنجشنبه در کنفرانسی با عنوان "همبستگی ملی برای آزدسازی مناطق غرب کشور" در استان الانبار در غرب عراق گفت: هیچ کس نمی تواند هیچ عراقی را از مشارکت در عملیات آزادسازی خاک کشورش بازدارد، زیرا منافع ملی برای ما مهمترین اولویت است.

العبادی گفت: شخصیت های سیاسی نباید در امور نظامی مداخله کنند و من اجازه نخواهم داد که دخالت شخصیت های سیاسی باعث به خطر افتادن نیروهای امنیتی شود؛ دخالتی که هدف از آن فقط راضی کردن برخی طرف ها است. 

این در حالی است که شورای استان نینوا در شمال غرب عراق روز دوشنبه گذشته با مشارکت نیروهای بسیج مردمی در عملیات آزادسازی شهر موصل از سیطره گروه تروریستی-تکفیری داعش مخالفت کرده بود

العبادی امروز وارد شهر سامراء در 40 کیلومتری شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین شد و با فرماندهان نظامی دیدار کرد تا از آخرین جزئیات مربوط به عملیات نظامی غرب سامراء مطلع شود و از مناطق تازه آزاد شده بازدید کند.

عملیات "لبیک یا رسوالله 2" از روز اوایل پاییز گذشته برای آزادسازی مناطق شمال استان صلاح الدین اجراء می شود و با دستاوردها و پیروزی های بزرگی همراه بوده است و تاکنون بیش از هزار کیلومتر مربع خصوصاً پالایشگاه بیجی آزاد شده و پیشروی به سوی مناطق حمرین و حویجه همچنان ادامه دارد. شهر سامراء نیز هم اکنون تحت کنترل ارتش و بسیج مردمی است.
استان صلاح الدین در شمال عراق در جنوب استان نینوا قرار دارد.
 

7- 214 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها