الجزایر اقدام شورای همکاری علیه حزب الله را محکوم کرد

الجزایر اقدام شورای همکاری علیه حزب الله را محکوم کرد
جمعه 14 اسفند 1394 - 08:56

وزیر امور خارجه الجزایر گفت که کشورش رسما از اقدام شورای همکاری خلیج فارس در معرفی حزب الله به عنوان سازمان تروریستی تبری جسته و این اقدام را محکوم می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "النهار الجدید" چاپ الجزایر به نقل از "رمطان لعمامره" نوشت: حزب الله، یک گروه سیاسی است که طبق قانون لبنان در این کشور به طور قانونی فعالیت می کند، و الجزایر به هیچ وجه در امور داخلی کشورهای دوست دخالت نکرده و نمی کند.

در همین راستا "خمیس الجهیناوی" وزیر امورخارجه تونس نیز در واکنش به این اقدام شورای همکاری گفت: تصمیم وزرای کشورهای عضو شورای همکاری علیه حزب الله، موضع تونس نیست.
وی افزود: اینگونه تصمیم گیری‌ها با مشورت رئیس جمهور و نخست وزیر انجام می شود و سرانجام وزارت امورخارجه آن را اعلام می‌کند و نه وزارت کشور.
وزیر امورخارجه تونس با تأکید بر روابط بسیار خوب تونس با لبنان و ایران، خاطرنشان کرد که موافقت وزیر کشور تونس با بیانیه وزرای امورداخلی کشورهای عربی در راستای اجماع عربی بوده و ارزش دیگری ندارد.

واکنشها به اقدام خصمانه اخیر شورای همکاری خلیج فارس که حزب الله را در فهرست تروریسم قرار داده است، همچنان ادامه دارد.

احزاب و جریانهای سیاسی تونس، لبنان، اردن و موریتانی تأکید کرده اند که این تصمیم در چارچوب طرح تقسیم جهان عرب و نابودی نیروهای آن صورت گرفته و پرده از چهره واقعی آل سعود برداشته است. این احزاب و جریانهای سیاسی خواستار آن شدند که عربستان و قطر به دلیل حمایت از گروههای تروریستی در فهرست تروریسم قرار بگیرند.

 208-8

پربیننده ترین خبرها