العالم متجاوزان را در یمن غافلگیر کرد

العالم متجاوزان را در یمن غافلگیر کرد
جمعه 14 اسفند 1394 - 13:50

افشای مستمر خبرهای شکست متجاوزان در یمن و همچنین عملیات و پیشروی نیروهای مردمی و ارتش یمن، ائتلاف عربستان را با مشکلات غافلگیر کنندۀ بسیاری مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری تسنیم، منابع یمنی تأکید دارند که هم اکنون شبکه‌های العالم و المسیره بیشترین مخاطب را در یمن دارند، موضوعی که حتی مخالفان انصارالله نیز بارها به آن اذعان کرده‌اند.

در همین راستا روزنامه "الأمناء" وابسته به "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که از حمایت مستقیم عربستان سعودی برخوردار است، به نقل از منابع میدانی تأکید کرد: همواره با انتشار سیل خبرها از جبهه و خطوط مقدم از سوی شبکه العالم یا المسیره درخصوص پیشروی یا شلیک موشک به پایگاه العند، غافلگیر می‌شویم.

این منابع با این حال با تکذیب این شکستها، برای بالا بردن روحیۀ عناصر و مزدوران خود، تأکید می‌کنند: "انتشار این خبرها به دلیل کوتاهی ائتلاف عربی است که هیچ خبرنگار و یا رسانه‌ای را در نبردها و به ویژه عملیات منحصر به فرد ما، مشارکت نداده است."

سایت "عروبه" وابسته به عربستان هم با انتقاد شدید از رسانه‌ای شدن دستاوردها و پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمنی، تأکید کرد که این خبرها از شبکه‌های عربی حامی انصارالله و در رأس آنها شبکه العالم منتشر می‌شود.

با وجود آنکه تاکنون بارها تصاویر و خبرهای مستند و موثقی از دستاوردهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مقابل متجاوزان و مزدوران سعودی منتشر شده است، این سایت پیروزی‌های نیروهای یمنی را "توهم" نامید.

حملات عربستان سعودی به یمن از 11 ماه قبل آغاز شده است. دستاوردهای عربستان سعودی در این حملات با وجود برخورداری از پشتیبانی گسترده از سوی همپیمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و همچنین استفاده از مزدوران و عناصر داعش و القاعده، چیزی جز کشتار گسترده شهروندان بی دفاع و تخریب زیرساختها به ویژه بیمارستانها و مدارس نبوده است. عربستان همچنین برای تشدید فشارها بر مردم یمن، آنها را از زمین، دریا و هوا محاصره کرده است.

8

پربیننده ترین خبرها