بن لادن از حمله به ایران بیمناک بود

بن لادن از حمله به ایران بیمناک بود
شنبه 15 اسفند 1394 - 14:48

انتشارِ نامه های محرمانۀ بن لادن سرکرده سابق تشکیلات القاعده، نشان می دهد که وی ایران را بزرگترین دشمن این تشکیلات می دانست و همواره از حمله به ایران بیمناک بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روزنامه لبنانی السفیر، سازمان اطلاعات آمریکا چند نامه محرمانۀ بن لادن سعودی را منتشر کرد که در آن مسائل مهمی افشا شده است.

در یکی از این نامه ها که به "ابونواف" نوشته شده، شیعیانِ ایرانی و عرب به عنوان بزرگ ترین "مصیبت" برای القاعده قلمداد شده اند، بر ضرورت مقابله با آن ها در عراق و دیگر نقاط جهان تاکید شده است.

بن لادن در نوشته ای دیگر، که پیش نویسِ یک سخنرانیِ منتشر نشده است، از "خطر" ایران سخن می گوید و "رافضی ها" (شیعیان) را غیرمسلمان خطاب می کند، و تاکید می کند که القاعده، نخستین سازمانی است که در برابر گسترش شیعیان ایستادگی کرد.

نوشته های بن لادن، حاکی از آن است که وی درباره گشایش جبهۀ جدیدی از درگیری ضد جمهوری اسلامی ایران، به شدت بیمناک بود.

وی در نامه ای به شیخ محمود، هشدار می دهد که تنها در دو صورت، ضد ایران جبهه مبارزه بگشایید: "اگر ناچار به گشودن چنین جبهه ای شوید زیرا زیان این کار بسیار بزرگ است. دوم اگر قادر بودید که به ایران زیان برسانید، در غیر این دو صورت من طرفدارِ به تعویق انداختنِ گشودن جبهه درگیری با ایرانم".

سرکردۀ القاعده دربارۀ شیوۀ مقابله با ایران به شیخ محمود نوشت: "اگر تصمیم گرفتید علیه ایران جبهه جنگ بگشایید، به نظر من نباید این موضوع را علنی کنید یا تهدید به حمله کنید، بلکه باید حملات خود را در سکوت انجام دهید، آن گاه یا به ایران بفمانید که این حملات از سوی شما بوده است، یا آن ها را رها کنید تا خودشان متوجه شوند که حملات از سوی شما بوده است."

بن لادن سپس در نامه ای به ابومحمد، در خصوص سرکرده های فراری القاعده، ادعای خودداری کشورهای عربی از پذیرش این افراد را رد و تاکید می کند که فرزندانش محمد، حمزه و لادن، همگی عربستانی الاصل هستند و در همه کشورهای عربِ حاشیۀ خلیج فارس آزادانه تردد می کنند، به همین سبب اگر توانستند افراد دستگیر شدۀ القاعده را فراری دهند، آن ها را به قطر بفرستند.

کارشناسان با اشاره به اسناد و گزارشها تأکید دارند که گروه های تروریستی و خونریز داعش و القاعده ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریكایی و اسرائیلی هستند و تفكرات آنها برخاسته از وهابیت سعودی است.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها