حماس: الترابی حامی مظلومان فلسطین بود

حماس: الترابی حامی مظلومان فلسطین بود
يکشنبه 16 اسفند 1394 - 11:48

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس " با یادآوری حمایتهای حسن الترابی اندیشمند و سیاستمدار سودانی از مردم مظلوم فلسطین، درگذشت وی را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "عزت الرشق " عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در بیانیه ای  گفت: با اندوه شدید از خبر درگذشت دکتر حسن عبدالله الترابی اندیشمند بزرگ اسلامی آگاه شدیم ،  وی نزد خداوند  است ، ما مبارزات طولانی وی برای بالا بردن کلمه الله و ترویج دین خود در زمین و  تلاش برای شناساندن اینکه انسان جانشین خداوند در زمین است و باید با بیان خداوند و هدایت زمین را آباد کند و آن را بسازد را به یاد داریم.

وی افزود: خبر درگذشت دکتر حسن الترابی را به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی تسلیت می گوییم، و شهادت می دهیم که او حامی دین خدا و مظلومان فلسطین بود، و تا جایی که می توانست با دیدگاه ، سخنان و نفوذ خود آنها را علیه متجاوزان اشغالگر کمک کرد.
الرشق با تاکید بر وفاداری الترابی به  مساله فلسطین گفت: وی همواره در تلاش برای کمک به مسأله فلسطین بود بود، و از مردم کمک می خواست و تاثیراتی از خود بر جای گذاشت که زمان نمی تواند آن را فراموش کند.

الرشق در پایان گفت : خداوند دکتر حسن الترابی را رحمت کند و جای این فقدان بزرگ را برای مسلمانان پر کند و به خانواده و دوستانش صبرو شکیبایی عنایت کند.

گفتنی است  خبر وفات وی که دارای 84 سال بود عصر شنبه در خارطوم اعلام شد.

برخی منابع سودانی اعلام داشتند الترابی که رهبر حزب " کنگره ملی " مخالف در سودان است ناگهان دچار کسالت شد و به یکی از بیمارستانهای پایتخت و بخش مراقبتهای ویژه انتقال یافت، و پیش از وفاتش به کما رفت.

الترابی از برجسته ترین شخصیتهای سیاسی و فکری سودان و جهان اسلام است  ودر بیشتر مراحل سیاسی کشورش نقش داشته و وی از مشهورترین رهبران اسلامی جهان و از تلاشگران در زمینه فکر و فقه اسلامی معاصر است.

202-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها