700 هزار کارگر مصری از کویت اخراج می‌شوند؟

700 هزار کارگر مصری از کویت اخراج می‌شوند؟
يکشنبه 16 اسفند 1394 - 17:34

700 هزار کارگر مصری در معرض تهدید جدی برای اخراج از کویت هستند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی "روسیا الیوم" به نقل از روزنامه "الوطن" کویت گزارش داد: دولت کویت گزارش جدید ساختار جمعیتی را با محور تدابیر اجرایی به منظور حل معضلات موجود دریافت کرده و در صدد اجرایی کردن آن است.  
این گزارش حاکی است، جمعیت برخی از اتباع خارجی در کویت بسیار زیاد شده، بدون آنکه بازدهی مثبت داشته باشد و عمدتا کارگران غیرمتخصص هستند. همچنین مقرر شده کارگرانی که قرار است در طرح هایی مانند سوخت، زیست محیطی و پالایشگاه چهارم فعالیت دارند، پس از اتمام طرح فورآً کویت را ترک کنند.  
بنابر این گزارش، همچنین وزارت آموزش و پرورش کویت سالانه 400 تا 500 معلم را از یک کشور خاص برای تدریس می آورد که قرار شده این تعداد به 200 نفر -آن هم در تخصص های ویژه- کاهش یابد.
مصر و کویت برای حفظ روابط اقتصادی و تشویق سرمایه گذاری تلاش می کنند، اما اخراج این تعداد کارگر روابط طرفین را تیره می کند.
در همین حال "سالم الزمانان" سفیر کویت در مصر، خبر منتشر شده در این زمینه در رسانه های کویتی را غیر دقیق و نادرست دانست و خدمات کارگران مصری به کویت را ستود. 
کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در صدد اخراج و کاهش شمار کارگران غیرمتخصص هستند؛ کارگرانی که به ادعای کارشناسان امنیتی این کشورها، خطری برای تمام سطوح به ویژه امنیتی محسوب می شوند. همچنین کارشناسان اقتصادی معتقدند که کشورهای مزبور از این کارگران سودی نمی برند. 

7- 206 ـ 211
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها