شیخ نعیم قاسم:

عربستان در جبهۀ اسراییل علیه حزب‌الله قرار دارد

عربستان در جبهۀ اسراییل علیه حزب‌الله قرار دارد
يکشنبه 16 اسفند 1394 - 19:52

العالم ـ معاون دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد، عربستان که خود را عرب و مسلمان می‌داند، با تروریست خواندن حزب الله، در صف اسراییل قرار گرفته است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ نعیم قاسم در مراسم یادبود حاج محمود شمس الدین ابوعماد در مجتمع المجتبی عیه السلام گفت: برای ما طبیعی است که اسراییل ما را در رده تروریسم قرار دهد، زیرا آنها دشمن ما هستند و اقدامات ما برای آنها دردناک است؛ اما این که کشوری که خود را عرب مسلمان می داند، با اسراییل همراه و همنوا شود، این امر غیرقابل قبول و محکوم است.

وی افزود: امروز با ادله ثابت شده است که عربستان با سه اقدامی که مرتکب شده، نقش محوری در کشتن روح مقاومت در امت ایفا می کند؛ نخست تزریق پول های نفت، تا چشمها را کور و عقل ها را زایل کرده و آنها را غرق در لذات دنیوی گرداند؛ دوم حمایت از رویکرد تکفیری و قراردادن مدارس و شیوخ در همین مسیر به منظور تکفیر امت، تا آنها به رهبرانی تبدیل شوند که بهشت و جهنم را با اراده خود ببخشند؛ و سوم، قتل تمام مخالفان خود و مقابله با هرکسی که به آنها نه بگوید...

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد که در مقابل این اقدامات، مقاومت نیز موفقیت های بزرگی به ثبت رسانده که همچون نوری تابان در مقابل دیدگان جهانیان قرار دارد؛ نخست موفقیت مقاومت در آزادسازی سرزمین، دوم موفقیت در حمایت از امت و آمادگی کامل و همیشگی برای رویارویی با چالشها؛ و سوم، موفقیت در بیداری مردم که اینک به توانمندی خود برای مقاومت و تغییر واقعیتها ایمان دارند.

عربستان در تحمیل سلطه خود شکست خورد

وی افزود: از سوی دیگر عربستان در تحمیل سلطه و هیمنه خود شکست خورد، و در حال از دست دادن نفوذ خود در سطح کشورها و گروههاست. پول های هنگفتی پرداخت کرد اما همگی بر باد رفت، تلاش کرد تا با ابزارهای مختلف اعمال فشار کند اما شکست خورد و این امر سبب شد تا مستقیما برای قتل ملت یمن مداخله کند و علنی از گروههای مسلح در عراق و سوریه و در کشورهای مختلف حمایت کند. 

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: اینکه عربستان ما را تروریست بخواند بدین معناست که این کشور در صف اسراییل قرار دارد و این که دشمنی خود را متوجه حزب الله گرداند، بیانگر ضعف شدید آن است.

عربستان همانند اسراییل منفور شده است

وی افزود: با توجه به رفتار آل سعود هم اکنون روابط با عربستان در نزد افکار عمومی نهی شده و به یک اتهام تبدیل شده است. امروز هر کسی که بگوید در کنار عربستان قرار دارد، در موضع اتهام قرار می گیرد؛ زیرا عربستان با اسراییل همراه و هم نوا شده است. هیچ کسی در تمام دنیا جرات ندارد بگوید که در کنار اسراییل است زیرا طرد می شود و به زودی زمانی فرا خواهد رسید که هرکسی بگوید با عربستان ارتباط دارد، نیز طرد شود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد، روابط با عربستان به یک اتهام تبدیل شده است؛ تهمت همراهی با اسراییل، اتهام حمایت مالی از خط تکفیری، اتهام فتنه انگیزی در منطقه، اتهام ضربه زدن به ثبات کشورها و قتل غیرنظامیان به صورت وحشیانه و اتهامات بی شمار دیگر.

7- 210 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها