روسیه به وزارت خارجه اوکراین اعتراض کرد

روسیه به وزارت خارجه اوکراین اعتراض کرد
يکشنبه 16 اسفند 1394 - 22:43

العالم ـ به دنبال حمله شب گذشته تظاهرکنندگان به سفارت روسیه در کی یف و وارد کردن خسارت به سفارتخانه، مسکو به وزارت خارجه اوکراین اعتراض کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سفارت روسیه یادداشت اعتراضی  خود را روز یکشنبه به وزارت خارجه اوکراین ارائه داد.

اولگ گریشین دبیر مطبوعاتی سفارت روسیه در کی‌یف، تاکید کرد که تظاهرکنندگان اوکراینی به سمت ساختمان سفارت سنگ پرتاب کرده و به پنجره ها و دوربین های کنترل خسارت وارد کردند.

وی افزود: یکی از تظاهرکنندگان تلاش کرد تا وارد سفارت شود.

گریشین اظهار داشت که افراد ناشناس شب گذشته به خودروهای سفارت حمله کردند که بر اثر آن 3 خودرو صدمه دید. افراد ناشناس همچنین مواد آتش زا و بمبهای دودزا به داخل سفارت پرتاب کردند.

وی با بیان این که حمله کنندگان به سفارت مسلح بودند، گفت: از قبل به طور دقیق برای این حمله زمینه سازی شده بود.

دبیر مطبوعاتی سفارت روسیه در کی‌یف افزود: حدود صد نفر در نزدیکی ساختمان سفارت تجمع کردند و با در دست گرفتن پرچم اوکراین خواستار آزادی نادیا ساوچنکو شهروند اوکراینی شدند که در یکی از زندانهای روسیه در انتظار صدور حکم قضایی بسر می برد.

چند صد نفر با برگزاری تظاهرات از میدان استقلال در مرکز کی‌یف به سمت ساختمان سفارت روسیه حرکت کردند. آنها پلاکاردهایی مبنی بر درخواست آزادی نادیا ساوچنکو خلبان اوکراینی بازداشت شده در روسیه در دست داشتند. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی بر دیوارهای سفارت آویزان کردند که بر روی آنها عبارت "آزادی برای ساوچنکو" نوشته شده است. پیش از این نیز تظاهرکنندگان تخم مرغ به سمت سفارت روسیه پرتاب کرده بودند.

وزارت خارجه اوکراین تاکنون هیچ اظهارنظری درباره این حادثه نکرده و به یادداشت اعتراضی روسیه نیز پاسخی نداده است؛ این در حالی است که پلیس اوکراین تحقیق در باره این حادثه را آغاز کرده است.

دادستان کل روسیه، "نادیا ساوچنکو" را به "قتل" و "ورود غیرقانونی به خاک روسیه" متهم کرده است و محاکمه وی در 22 سپتامبر سال گذشته (2015 ) آغاز شد.

210 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها