حمله به حزب اسپانیایی به‌خاطر حمایت از فلسطین

حمله به حزب اسپانیایی به‌خاطر حمایت از فلسطین
دوشنبه 17 اسفند 1394 - 08:54

دادگاه عالی اسپانیا گشایش پرونده تحقیق علیه ادعای حمایت مالی ایران و ونزوئلا از حزب پودموس را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از "رای الیوم" حزب جوانان پودموس در انتخابات عمومی اخیر توانست 70 کرسی پارلمان را از آن خود کند و اکنون برای تشکیل یک حکومت چپ گرا در حال مذاکره با حزب سوسیالیست است.
این حزب از سوی طرف های مختلف از جمله لابی صهیونیستی در اسپانیا و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس متهم به ارتباط با ایران و ونزوئلا شده است.
یک سندیکای راست گرای اسپانیا موسوم به "مانوس لیمبیاس" بارها از نهاد قضایی این کشور خواسته تا با مشارکت شرکت های تولید برنامه های تلویزیونی وابسته به این حزب درباره حمایت مالی ایران و ونزوئلا از آن تحقیق شود.
دادگاه منطقه ای مادرید ماه گذشته بررسی این شکارت را رد کرد، به همین دلیل سندیکای مزبور شکایت خود را به دادگاه عالی به عنوان آخرین مرجع رسیدگی برد.
نشریه اسپانیانی "پابلیکو" روز شنبه نوشت: دادستانی کل دادگاه عالی ضمن مردود خواندن این اتهامات، آن را بی اساس و غیر واقعی توصیف کرد.
منابع حزب پودموس تاکید دارند که بخشی از این حملات به آنان بر اثر موضع حزب در قبال قضیه فلسطین و تجاوز عربستان به یمن است که از نظر آنها نقض قانون بین المللی به شمار می آید.
حزب پودموس طرحی را به مجلس ارائه کرده و در آن دولت فلسطین را به رسمیت شناخته است.
نمایندگان حزب در پارلمان اروپا از این که مورد حمله رسانه های عربی قرار گرفته اند ابراز تعجب کردند.
الجزیره قطر ماه گذشته برنامه ای را به بررسی حمایت مالی ادعایی ایران از این حزب اختصاص داد، و از تلاشهای این حزب اسپانیایی به نفع فلسطین و مسایل ملتهای عربی، به کلی چشم پوشی کرد.

8- 202 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها