وقتی شیعه‌ستیزی دربحرین وظیفه‌ای مقدس می‌شود

وقتی شیعه‌ستیزی دربحرین وظیفه‌ای مقدس می‌شود
دوشنبه 17 اسفند 1394 - 12:16

عضو ارشد سازمان دیده بان حقوق بشر بحرین فاش کرد که ناسزاگویی به شیعیان در رسانه های حکومتی به وظیفه ای مقدس در این کشور تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "میثم سلمان" مسؤول واحد آزادی های دینی در سازمان دیده بان حقوق بشر بحرین، تاکید کرد: به کارگیری الفاظ شرم آور ضد شهروندانِ شیعۀ بحرین برای رسانه های رسمی و هوادار نظام آل خلیفه، به وظیفه ای شبانه روزی برای کسانی تبدیل شده است که تحریک به تنفر را پیشه خود کردند و ناسزاگویی به شیعیان و خائن خواندنِ آنان را وظیفه ای مقدس و ملی می شمارند.

السلمان در صفحۀ تویترِ خود نوشت: کاسبانِ طایفه گری قدرت خود را از تنفرزایی میان شیعه و سنی کسب می کنند و هر قدر بیشتر تلاش کنند شیعیان را غده ای سرطانی در بحرین جلوه دهند که باید ریشه کن شود، بیشتر پول به دست می آورند.

سایت "مرأة البحرین" به نقل از این عضو ارشد دیده بان حقوق بشر خاطر نشان کرد: مسؤولیت دینی و ملی اقتضا می کند که شیعیان و سنی ها در بحرین در برابر هرگونه برنامه ای با رویکردِ ایجاد خصومت و تنفر میان آنان ایستادگی کنند. هر کس تلاش کند میان دو طایفه شیعه و سنی فاصله ایجاد کند و ایجاد نفرت و تردید میان شرکای وطن را پیشۀ خود کند، از این وطن، سهمی نخواهد داشت.

وی سپس مزدوران فتنۀ طایفه ای را از نظر اخلاقی و ملی ورشکسته خواند و تاکید کرد: سنی ها و شیعیان در بحرین، هوشیارتر از آن هستند که بتوان با اختلاف افکنی طایفه ای میان آنان، از پشت، به هویت ملیشان خنجر زد.

میثم السلمان سپس با انتقاد از تعرض به شهروندان شیعه یا سنی و زیر سؤال بردن هویت ملیِ آنان، به سبب مطالبۀ دموکراسی و احترام به حقوق بشر؛ این کار را نشانۀ فقدان اخلاق و ملی گرایی دانست.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها