فوتبال بازی کودکان داعشی با سرهای بریده!

فوتبال بازی کودکان داعشی با سرهای بریده!
دوشنبه 17 اسفند 1394 - 18:37

گزارش یک موسسه انگلیسی از تمرکز و توجه ویژه گروه تروریستی داعش به کودکان به عنوان نسل آینده برای آموزش افکار و عقاید افراطی و خشونت بار به آنان پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه انگلیسی " ایندیپندنت " ، " کویلیام " موسسه ای فعال در زمینه مبارزه با تروریسم در لندن که مورد حمایت سازمان ملل قرار دارد، گزارش کرد کودکانی تحت سلطه داعش، به مشارکت در اعدام گروهی و بازی کردن فوتبال با سرهای بریده انسان مجبور می شوند تا تبدیل به عناصری خشن شوند.

موسسه کویلیام در گزارش خود آورده است که نتایج این گزارش را روز چهارشنبه به پارلمان انگلیس ارائه خواهد کرد.

به گفته تهیه کنندگان این گزارش، داعش در بخش عمده ای ازتلاش های خود به تغییر فرهنگ کودکان و تبدیل آنان به عناصر تروریست، از طریق آموزش تعلیم افکار وعقاید افراطی تمرکز کرده است.

درگزارش موسسه کویلیام آمده است که نسل آینده از عناصر داعش، نسلی بهتر و خالص تر برای اهداف تروریستی این گروه به حساب می آید چرا که این نسل در سایه تعالیم " داعش " رشد کرده، به زندگی در سایه نظام های لائیک آلوده نشده اند و ایدئولوژی افراطی را نیاموخته اند، بلکه درسایه داعش رشد کرده اند و از زمان کودکی تا جوانی ، ارزش های آنرا فرا گرفته اند.

به نوشته ایندیپندنت ، طبق آنچه که " عربی 21 " ترجمه کرده است، این گزارش بعد از ظاهر شدن یک کودک انگلیسی به نام " عیسی دیر " در یک نوار تبلیغاتی داعش صادر شد، این کودک لباس نظامی به تن داشت و دور سرش را با سربندی مشکی بسته بود. عیسی مستثنی نیست و طبق تهیه کنندگان این گزارش ، گروه داعش طی 6 ماه ،12 کودک را استخدام کرده است.

دراین گزارش آمده است که نظام آموزشی معمول در مدارس " داعش " ، درآموزش کودکان و نوع فرهنگ آنان تاثیر مهمی دارد و نسل دوم از عناصر این گروه را به وجود آورده است، آموزش از مدرسه شروع می شود و سپس به کودکان افکار تکفیری و استفاده از سلاح برای ماموریت هایی مانند جاسوسی، جنگ وعملیات انتحاری آموزش داده می شود. کودکان در سن ده تا 15 سالگی به اردوگاه های آموزشی منتقل می شوند و دران جا شیوه های مختلف و وحشیانه جنگ را یاد می گیرند؛ ولی به دختران اجازه شرکت کردن در اردوگاه های آموزشی داده نمی شود.

بر اساس این گزارش، درصورتیکه کودکان به اوامر مسئولان داعش گوش ندهند، احیاناً اعدام می شوند.

طبق این گزارش ، داعش در تبلیغات خود در فاصله اول اوت سال گذشته تا 9 فوریه 2016 به طورعمده از کودکان استفاده کرده است و به گفته محققان، کودکان در 254 مناسبت و تبلیغات برای گروه داعش شرکت داشته اند.

ایندیپندنت به نقل از این گزارش نوشت که کودکان به شیوه های مختلف مانند ایجاد رعب و وحشت و تهدید به کتک زدن، شکنجه، تجاوز و آدم ربایی مجبور به پیوستن به داعش می شوند.

هیات سازمان ملل در بغداد اعلام کرده است که داعش در ماه ژوئن 800 تا 900 کودک 9 تا 15 ساله را در مناطق مختلف عراق به ویژه در استان نینوا در شمال این کشور ربوده است.

ایندیپندنت در پایان گزارش خود به نقل از محققان آورده است که تحقیق آنان بر اساس آمارها و اطلاعات و نوارهای ویدئویی منتشر شده از سوی داعش و منابع آگاه وابسته به این گروه مبتنی است.

دراین گزارش توصیه شده است که کمیته ای برای حمایت از نسل آینده در برابر خشونت و کمک به کودکانی که از سوی این گروه درمعرض افکار خشونت بار و افراطی قرار گرفته اند، تشکیل شود.

215-9 

پربیننده ترین خبرها