تصاویر دیدنی از عجیب ترین آب گرم دنیا در ایالت نوادای آمریکا

تصاویر دیدنی از عجیب ترین آب گرم دنیا در ایالت نوادای آمریکا
دوشنبه 17 اسفند 1394 - 19:57

العالم - در ایالت نوادای آمریکا، یکی از دیدنی ترین چشمه های آب گرم وجود دارد که با تمام آبهای گرم دیگر دنیا متفاوت است و با سنگ های رنگین کمانی و منظره ای که بیشتر از هر چیز به یک نقاشی شباهت دارد از زیبایی خاصی برخوردار است!.

 در دنیای شگفت انگیزی که ما زندگی می کنیم پدیده هایی هستند که به نظر می رسد از دنیایی دیگر وارد جهان شده اند یا حداقل اینکه به این سیاره تعلق ندارند و اشتباهی روی زمین جا مانده اند. درست مثل آبگرم پرواز که در ایالت نوادای آمریکا جا خوش کرده و خیلی از طبیعت دوستان دنیا را حیرت زده کرده است.

این آب گرم که در دره هوآلاپای قرار دارد، در دهه 1960 به طور طبیعی به وجود آمد و کم کم لقب گردشگرپذیرترین پدیده طبیعی ایالت نوادا را به خود اختصاص داد. چون علاوه بر خواص درمانی زیادی که دارد، به دلیل وجود املاح معدنی خاص با رنگ های متفاوتی در هم آمیخته و تابلویی هفت رنگ را مقابل چشمان گردشگران آورده است.

نام این شگفتی فوق العاده محبوب معجزه رنگی می‌باشد، که همواره میزبان توریستها و ساکنان محلی بوده است. گردشگرانی که قصد سفر به این آب گرم شگفت انگیز را دارند، معمولا ساعات ظهر را برای این کار انتخاب می کنند چون در این صورت آب و آفتاب تصویری خلق می کند که نمونه اش را هیچ جای دیگر نمی توان دید.

آب تا ارتفاع 2 متری پاشیده می شود و قطرات ریز آن به همه جا می پاشد؛ خورشید هم با تابیدن به این آب معدنی نمایی هزار رنگ به آبگرم می دهد.

این چشمه آب گرم حدود یک مایل از جاده فاصله دارد اما آنقدر بزرگ است که از ده ها متر دورتر دیده می شود. رنگ آمیزی غیرمنتظره این چشمه جوشان بواسطه وجود محلول های مواد معدنی، جلبک‌ها و سیانو باکتری ‌ها است. در این آب گرم ماهی های کوچک، قوها و مرغابی های وحشی هم زندگی می کنند. زیر این آب گرم از گل و لایی پوشیده شده که برخی از مردم عقیده دارند برای لجن درمانی مفید است اما هنوز در این زمینه داده ای علمی منتشر نشده است.

201-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها