افشای یکی از اسناد محرمانه داعش

افشای یکی از اسناد محرمانه داعش
پنج‌شنبه 20 اسفند 1394 - 10:03

روزنامه تایمز یکی از اسناد داعش را که حاوی اطلاعاتی درباره هزاران نیروی خارجی این گروه تروریستی و تکفیری است ، منتشر کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی نوشت : سرویس های امنیتی هم اکنون به بررسی اطلاعات مفصل سند درزیافته داعش می پردازند سندی که حاوی اسامی ، آدرس ها و شماره های تلفن حدود 22 هزار نیروی خارجی این گروه خصوصاً دهها نیروهای انگلیسی است .
تایمز انتشار سند جدید داعش را ضربه ای مهلک به این گروه تروریستی توصیف کرد و افزود :  اطلاعات مهم این سند می تواند کمک شایانی به مبارزه با داعش در سوریه و عراق کند.
تایمز نوشت : داعش مرکزی را برای جذب نیرو احداث کرده است که در این مرکز اطلاعات شخصی نیروهای جدید از طریق مقابلۀ رودررو دریافت می شود سپس افرادی از میان آنها گزینش می شود که نیروهای گزینش شده در اموری همچون حملات انتحاری یا جنگ میدانی یا غیره به کار گماشته می شوند. 
اسنادی که قبلاً از داعش درز یافته بود ، نشان می دهد که این گروه تروریستی نیروهای خود را از 50 کشور جذب می کند و 70 درصد از نیروهایش اتباع کشورهای عربی هستند و اکثر نیروهای غیرعربش نیز از فرانسه ، آلمان و انگلیس هستند .
گفته می شود کسی که سند جدید داعش را فاش کرده است ، یکی از نیروهای گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه است که بعداً به داعش پیوست سپس از داعش نیز جدا شد.
تایمز نوشت : این فرد می گوید که داعش توسط نیروهای سابق ارتش صدام اداره می شود و رفتارهایش هیچ سنخیتی با تعالیم دین اسلام ندارد.  

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

214-8

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها