جدیدترین گزارش از شمار سلب تابعیت بحرینیها

جدیدترین گزارش از شمار سلب تابعیت بحرینیها
پنج‌شنبه 20 اسفند 1394 - 11:16

مرکز حقوق بشر بحرین سلب تابعیت و اخراج شهروندان اینن کشو را بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشند، نقض آشکار اصول و مبانی حقوق بشر و مغایر با قانون اساسی دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "منامه پست"، مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه خود در شبکه اجتماعی "تویتر" نوشت: شهروندانی که فقط عقیده خود را به زبان آورده اند، جرمشان چه بوده است که باید سلب تابعیت شده و از کشور اخراج شوند.

حکومت بحرین در آخرین مورد، دکتر مسعود جهرمی استاد دانشگاه، شیخ محمد خجسته عالم دینی و حسین خیرالله از فعالان سیاسی بحرینی را پس از سلب تابعیت و تأیید حکم در دادگاه بحرین، از این کشور اخراج کرد.

مرکز حقوق بشر بحرین پیشتر نیز تأکید کرده بود: این اقدامات حکومت آل خلیفه علیه شهروندان بحرینی در ادامه سلسله اقدامات سیاسی و امنیتی صورت می گیرد که بر ظلم و ستم طایفه ای در این کشور متمرکز  است. این اقدامات همچنین بیانگر پاسخگو نبودن مقامات آل خلیفه به درخواست های مکرر گزارشگر سازمان ملل متحد درخصوص آزادی های دینی و سفر به بحرین است.

دادگاه بحرین پیشتر نیز تابعیت 15 روحانی شیعه این کشور را به دلایل سیاسی و طایفه ای سلب کرد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه نظام آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری نظام حاکم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. بحرین در سرکوب مردم همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به نظام بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

نظام بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

208-6-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها