مرکز حقوق بشر بحرین: تخریب مساجد جنایت است

مرکز حقوق بشر بحرین: تخریب مساجد جنایت است
پنج‌شنبه 20 اسفند 1394 - 11:35

مسؤول بخش آزادیهای دینی در مرکز حقوق بشر بحرین تخریب 38 مسجد در این کشور در سال 2011 را یکی از پلیدترین جنایتها و ستم های دینی در جهان ظرف دهه های گذشته دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "منامه پست"، شیخ میثم سلمان در صفحه تویتر خود نوشت: دادگاه کیفری بین المللی تخریب 9 مسجد و معبد در مالی را جنایت جنگی دانسته است اما تخریب 38 مسجد متعلق به شیعیان در بحرین را با اینکه در گزارش حقیقت یاب بسیونی بر وقوع آن تأکید شده است، نادیده می گیرد.

سلمان با تأکید بر ضرورت انجام تحقیقات بین المللی بیطرفانه و صحیح درباره این جنایت و لزوم باز بودن پرونده مساجد ویران شده خاطرنشان کرد: طرفهای بین المللی آماده ارائه کمکهای داوطلبانه به حکومت بحرین برای انجام تحقیقات با همکاری کارشناسان بین المللی هستند.

وی افزود: جنایت تخریب مساجد به وجهه ملتی که در جهان به مدارا و خوش خلقی و نفی خشونت و نفی افراط گری معروف است، لطمه زده است.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه نظام آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری نظام حاکم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. بحرین در سرکوب مردم همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به نظام بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

نظام بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است. با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

208-6-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها