توفان، زرق و برق دبی و ابوظبی را به هم ریخت + فیلم

پنج‌شنبه 20 اسفند 1394 - 22:40

الامارات(العالم)- اکثر مناطق امارات امروز شاهد تندباد به همراه بارش شدید باران بودند که به املاک و اماکن عمومی به شدت آسیب زد و زندگی در بیشتر بخش های این کشور فلج شد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، این باد و باران تند مدرسه ها و فرودگاه ها را در امارات به تعطیلی کشاند.

اماراتی ها امروز شاهد صحنه ای بودند که به آن عادت ندارند. آنان با صدای باد شدید و باران تند از خواب بیدار شدند. بارانی که خیابان های این کشور را غرق در آب کرد و زندگی در اکثر نقاط این کشور متوقف شد.

در این توفان که کشور امارات طی بیش از 15 سال گذشته به خود ندیده شهر دوبی بیشترین خسارت را متحمل شد.

توفان ارتباط برج خلیفه دوبی را با جهان قطع کرد و سفرهای هوایی در فرودگاه بین المللی دوبی متوقف شد. هواپیماها نیز در اثر تندباد پراکنده شدند و شماری از آنها از بین رفتند و حوادث رانندگی فقط ظرف هفت ساعت از مرز 250 مورد فراتر رفت.

اما حال و روز ابوظبی و سایر امارت های این کشور هم بهتر از دوبی نبود و جاری شدن سیلاب اکثر خیابانها و خودروها را دربرگرفت و پروازها تا مدتی در فرودگاه ابوظبی متوقف شد.

یکی از شهروندان اماراتی گفت : طی دو سال گذشته این دومین بار است که شاهد چنین رویدادی است البته توفان این بار بسیار بدتر از دفعه قبل بود.

یکی دیگر از اماراتی ها بیان کرد: واقعا عجیب است که چنین باران هایی در امارات روی می دهد.

اماراتی ها می گویند که به دلیل وزش باد شدید و توفان نمی توانند از خانه خارج شوند و بیشتر مردم درساختمان های خود حبس شده اند.

به دنبال توفان  بازار اوراق بهادار ابوظبی جلسات خود را تعطیل کرد و احتمال می رود که توفان تا 24 ساعت آینده ادامه یابد.

209-9

پربیننده ترین خبرها