صدها مجروح در حمله شیمیایی داعش به کرکوک

صدها مجروح در حمله شیمیایی داعش به کرکوک
جمعه 21 اسفند 1394 - 12:29

کمیسر عالی حقوق بشر در عراق اعلام کرد: در حمله داعش به منطقه ای در کرکوک با استفاده از گلوله های حاوی گازهای خردل و کلر 409 نفر مصدوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز "مسرور اسود محی الدین" خاطرنشان کرد: درصد جراحت های وارده بر افراد یاد شده از سوختگی ساده شروع شده و تا مرز تنگی نفس شدید پیش رفته است.
وی افزود: داعش از گاز خردل سبک و کلر برای هدف قرار دادن منطقه تازه خورماتو واقع در 25 کیلومتری جنوب کرکوک استفاده کرده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظاهر شدن تاثیر این گازها پس از 8 تا 10 ساعت شمار افراد مصدوم نیز در حال افزایش است. در نقاط مختلف بدن افراد مصدوم آثار سوختگی و تاول های پوستی مشاهده شده است . چشمان افراد مصدوم نیز قرمز شده و دچار سوزش و التهاب شده و یا اندازه آنها بزرگ شده است و برخی از آنان دچار بیهوشی و یا حالت تهوع شده و به طور بسیار سخت نفس می کشند.
دهها تن از ساکنان ناحیه تازه دیروز تظاهرات بزرگی برپا کردند و جاده بین المللی واقع میان کرکوک و بغداد را بستند و تهدید کردند که در صورت عدم پاسخگویی سریع دولت به درخواست شان مبنی بر آزادسازی روستای بشیر واقع در جنوب استان، بزرگ ترین ایستگاه برق را خاموش خواهند کرد.
محمد مهدی البیاتی دبیرکل سازمان بدر شاخه شمال تاکید کرد: داعش با موشک های حاوی ماده کلر ناحیه "تازه" را گلوله باران کردند.
اهالی این ناحیه از دولت خواستند تا برای آزادی مناطق شان از چنگال داعش هر چه سریع تر وارد عمل شود.
209-8

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها