العبادی: با حملات شیمیایی به کرکوک مقابله میشود

العبادی: با حملات شیمیایی به کرکوک مقابله میشود
جمعه 21 اسفند 1394 - 17:46

نخست وزیر عراق تاکید کرد: استفاده گروه تروریستی "داعش" از مواد سمی در موشک باران غیرنظامیان در منطقه "تازه خورماتو" در استان "کرکوک" جنایتی بزرگ است که به شدت با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت السومریه نیوز، "حیدر العبادی" با انتشار بیانیه ای این جنایت را تعدی به همه بشریت دانست و افزود: نیروهای قهرمان ما انتقام خون شهدا و آسیب دیدگان در منطقه تازه خورماتو را خواهند گرفت و سرزمین عراق را از این باند تروریستی جنایتکار پاکسازی خواهند کرد.

العبادی همچنین اعزام سریع تیم پزشکی متخصص برای درمان فوری مصدومان و کمک خواهی از کارشناسان بین المللی در این زمینه را خواستار شد.  

"ارشد الصالحی" رییس کمیته حقوق بشر مجلس عراق گفت که یک کودک از اهالی تازه خورماتو به خاطر موشک باران شیمیایی با گاز خردل و کلر کشته شده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر گفت: 409 نفر در جریان موشک باران شیمیایی داعش به ناحیه تازه خورماتو در جنوب کرکوک مصدوم شدند که این مصدومیت ها به شکل سوختگی و تنگی نفس است. 

این ناحیه در 25 کیلومتری جنوب کرکوک هدف چند فروند موشک کاتیوشای گروه ترورستی داعش قرار گرفت که از بخش "بشیر" از توابع "صوب" مرکز این ناحیه شلیک شده بود.

کرکوک در ۲۵۰ کیلومتری شمال بغداد می باشد و طبق آمار سال ۲۰۰۹ جمعیت آن ۸۵۰،۷۸۷ نفر است.
206-6-8
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها