فعال کرد عراقی: اسرائیل و آمریکا به دنبال تجزیه عراق هستند

فعال کرد عراقی: اسرائیل و آمریکا به دنبال تجزیه عراق هستند
جمعه 21 اسفند 1394 - 18:27

دبیر کل جنبش اصلاح و توسعه عراق اعلام کرد: مراکز تحقیقاتی و رسانه های اسرائیل از چندی پیش تلاش خود را معطوف مساله " تجزیه عراق " کرده اند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سومریه نیوز روز جمعه به نقل از محمد بازیانی دبیر کل جنبش کُرد اصلاح و توسعه عراق گزارش داد : مراکز تحقیقاتی و رسانه های اسرائیل به همراه سرویس های اطلاعاتی آمریکا از مدتی پیش به بررسی مساله " تجزیه عراق به 4 منطقه فدرال " می پردازند و این توطئه شامل تجزیه عراق به مناطق کُردنشین ، سنی نشین ، شیعه نشین و بغداد می شود .
بازیانی گفت: این در حالیست که اداره محلی منطقه کردستان عراق همچنان به حفر خندق در مرز این منطقه می پردازد، و گفته می شود که مرز منطقه کردستان از سنجار تا خانقین خواهد بود .
دبیر کل جنبش اصلاح و توسعه افزود : نشانه های تجزیه عراق درپی سیطره داعش بر چند منطقه سنی نشین بیش از پیش روشن شد و هم اکنون برخی از شخصیت های سنی عراقی برای تشکیل منطقه ای سنی نشین مستقل و خودمختار تلاش می کنند.
بازیانی هشدار داد: برخی از کشورهای عرب خاورمیانه نیز خود را برای به رسمیت شناختن منطقه سنی نشین عراق آماده کرده اند و برخی از رجال سیاسی نام آشنای جهان هم چندی پیش مدعی شده بودند که تجزیه عراق به بهبود وضعیت امنیتی این کشور کمک خواهد کرد .
214-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها