اوباما: عربستان تروریسم را تغذیه کرد

اوباما: عربستان تروریسم را تغذیه کرد
جمعه 21 اسفند 1394 - 21:44

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با اشاره به روابط پیچیده کشورش با عربستان، تأکید کرد که سعودیها تروریسم را در بعضی مناطق دنیا تغذیه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "باراک اوباما" با اعلام این موضوع در مصاحبه با "جفری گولدبرگ" خبرنگار مجله آتلانتیک، تأکید کرد بعضی دولتهای عربی به دلیل حمله نکردن واشنگتن به سوریه، عصبانی شدند.
به نوشته مجله آتلانتیک، اوباما در جلسه سازمان ایپک به مالکِم ترنبول نخست وزیر استرالیا گفت که چگونه اندونزی تدریجاً از کشوری میانه رو به کشوری افراطی و تندرو تبدیل شد. ترنبول پرسید " چرا این اتفاق افتاد؟" اوباما گفت " زیرا عربستان سعودی و چند کشور عرب دیگر حاشیه خلیج فارس اموالی کلان و تعداد زیادی مبلّغ را به اندونزی فرستاده اند.
اوباما افزود " عربستان سال 1990 هزینۀ مدارس ترویج افکار وهابیت را می پرداخت، و دوره هایی نیز برای آموزش تفکرات افراطی که مورد پسند نظام حاکم آل سعود است، برگزار  می کرد." ترنبول پرسید " مگر سعودی ها دوستان شما (آمریکائی ها) نیستند؟" اوباما گفت "این مساله پیچیده است."
جفری در گزارش خود می نویسد : "حتی خود اوباما نیز در جلسات غیرعلنی اش از عربستان سعودی انتقاد می کند و می گوید هر کشوری که نصف مردمش را سرکوب کند، نمی تواند در جهان مدرن به خوبی رفتار کند."
جفری می افزاید : اوباما از پایبندی به سیاست خارجی که وی را ملزم به تعامل با عربستان به عنوان متحد می کند، دل خوشی ندارد و خشمگین است.
جفری گولدبرگ با اوباما و مسؤولان تیم وی و سفیران و سران چند کشور مصاحبه کرده است، که همه این مصاحبه ها را در گزارشی 83 صفحه ای جمع و در مجله آتلانتیک منتشر کرده است
214-8

پربیننده ترین خبرها