هشدار روسیه درباره جلوگیری از مشارکت کُردهای سوری در ژنو 3

هشدار روسیه درباره جلوگیری از مشارکت کُردهای سوری در ژنو 3
جمعه 21 اسفند 1394 - 22:28

وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که جلوگیری از مشارکت کُردهای سوری در مذاکرات ژنو 3 خطراتی را به همراه خواهد داشت و زمینه را برای تجزیه سوریه فراهم می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، سرگی لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با وانگ یی همتای چینی خود پس از مذاکرات در مسکو گفت: جلوگیری از مشارکت کُردهای سوریه در مذاکرات آتی ژنو بیانگر ضعف جامعه جهانی است .
لاوروف اظهار داشت: مسکو همچنان بر لزوم مشارکت دادن کُردها در مذاکرات از همان ابتدای مذاکرات و نَه مرحله دوم مذاکرات تأکید می کند.
لاوروف گفت: ترکیه تنها کشوری است که از مشارکت کُردها در مذاکرات ژنو جلوگیری می کند و دیگر کشورهای عضو گروه حمایت از سوریه از مشارکت کُردها در مذاکرات حمایت می کنند.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: امروز کُردها متحدان ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش و جبهه النصره به فرماندهی مشترک آمریکا و فدراسیون روسیه شده و توانسته اند که قدرت جنگ میدانی خود را افزایش دهند لذا آغاز مذاکرات ژنو بدون مشارکت دادن کُردها بیانگر ضعف جامعه جهانی است.
لاوروف خاطرنشان کرد: آنهایی که از مشارکت کُردها در مذاکرات جلوگیری می کنند، باید مسؤولیت تبعات بسیار نگران کنندۀ این کار خود را بپذیرند زیرا با این کار آب در آسیاب کسانی که کُردها را به استقلال طلبی تحریک می کنند، می ریزند.
لاوروف افزود: من گمان نمی کنم که چنین کاری به نفع هیچ کسی باشد. زمینه سازی برای خطراتی همچون استقلال طلبی به علت خواسته ها و هشدارهای فقط یکی از اعضای گروه حمایت از سوریه ناپذیرفتنی است و من مطمئن هستم که همگان این موضوع را به خوبی درک می کنند .
وزیر امور خارجه روسیه همچنین بر لزوم پایبندی همه طرف های سوری به توافقات حل بحران این کشور خصوصاً توافق آتش بس تأکید کرد و گفت: مشارکت گسترده مخالفان سوری در مذاکرات ضروری است ولی تروریست ها باید از مذاکرات دور نگه داشته شوند.

214-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها